پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

بازارچه ساری سو در منطقه آزاد ماکو و ترکیه برپا شد

مسئولان ایرانی و ترکیه‌ای با هدف افزایش مبادلات بین‌المللی به برپایی بازارچه‌ها در هر دو کشور اقدام می کنند.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو به نقل از تسنیم فرماندار ماکو در دیدار با هیئت تجاری و سرمایه‌گذاری آغری ترکیه اظهار داشت: بازارچه مشترک ساری سو ظرفیت بسیار مناسبی برای افزایش مبادلات مرزی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه است.

شاهین علیزاده با بیان این مطلب در دیدار با هیئت تجاری و سرمایه‌گذاری آغری ترکیه گفت: اشتراکات قومی و مذهبی ایران و ترکیه باعث شده است تا ارتباطات دو کشور در زمینه‌های مختلف در سطح بین‌المللی چشم‌گیر باشد.

وی با استقبال از برنامه‌های کشور ترکیه در ایجاد فضای کسب و کار  مناسب در بازارچه ساری سو گفت: ایجاد غرفه در طرف ترکیه می‌تواند به افزایش مبادلات مرزی بین دو کشور منجر شود.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلان دو کشور افزایش مبادلات مرزی تا 30 میلیارد دلار در سال است افزود: برگزاری مستمر جلسات بین مسئولین محلی دو کشور و تجار و بازرگانان می‌تواند به تحقق این امر مهم کمک نماید.

فرماندار ماکو با اشاره به ظرفیت‌های موجود کشورمان اظهار داشت: با سرمایه‌گذاری‌های مشترک و ایجاد واحدهای صنعتی می‌تواند ضمن افزایش صادرات و واردات دو کشور، شرایط را نیز برای رونق اقتصادی  مرزها فراهم ساخت.

برپای غرفه‌های ساری‌سو به تجار و بازرگانان ایرانی و ترکیه‌ای کمک به‌سزایی می‌کند

رئیس هیئت تجاری و سرمایه‌گذاری آغری ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه‌های مختلف گفت: ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران و ترکیه با قرار گرفتن در کنار یکدیگر توانسته‌اند به توفیقات زیادی در حوزه‌های مختلف دست یابند.

علی افه با اعلام آمادگی مسئولان کشور ترکیه جهت ایجاد غرفه در بازارچه ساری‌سو گفت: با ایجاد این غرفه‌ها تجار و بازرگانان دو کشور می‌توانند به راحتی اقلام مورد نیاز خود را وارد و یا صادر کنند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین