سومین همایش توسعه صادرات منطقه آزاد ماکو آغاز به کار کرد

سومین همایش توسعه صادرات منطقه آزاد ماکو با هدف ترویج فرهنگ صادرات و رشد و توسعه محصولات صادرات محور آغاز به کار کرد

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ همایش توسعه منطقه آزاد ماکو با حضور صادرکنندگان و مسئولین منطقه آزاد ماکو روز دوشنبه در سالن آمفی تئاتر سازمان منطقه آزاد ماکو آغاز به کار کرد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در ابتدای این مراسم گفت: ارزش صادرات در شش ماهه نخست سال جاری ۳۰ میلیون دلار بوده که پیش بینی می شود تا پایان سال به به ۷۰ میلیون دلار برسد.

ابراهیم جلیلی با اشاره به اینکه مشوق های صادراتی ویژه برای فعالین اقتصادی منطقه آزاد ماکو تدوین شده است افزود: مذاکره با رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای هدف و معرفی محصولات تولیدی منطقه آزاد ماکو، شناسایی و ارزیابی بازارهای هدف صادراتی برای معرفی محصولات تولیدی منطقه بر اساس نیازهای بازار در آن کشورها، برنامه ریزی برای ایجاد بازار اختصاصی در ارمنستان  و عراق برای محصولات تولیدی منطقه از اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو در زمینه صادرات است.

وی تسهیل روند صادرات در منطقه با تدوین دستور العمل های روان ساز، اقدام برای جذب صنایع بسته­بندی و همکاری با انجمن صنایع بسته­بندی کشور ترکیه به منظور افزایش توان رقابت واحدهای تولیدی را از دیگر برنامه های سازمان در حوزه صادرات برشمرد و افزود: پیگیری توسعه همکاری با سازمان اکو و اتحادیه اوراسیا، پیشنهاد ایجاد کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان برای فعالیت های تجاری،‌ برگزاری نخستین همایش ملی میز لجستیک ایران در منطقه آزاد ماکو با هدف معرفی پتانسیل های منطقه به عنوان شاهراه ارتباطی ایران با اروپا، بررسی و تدوین پروپوزال برگزاری همایش هوشمندسازی حمل و نقل با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران از دیگر برنامه ها و اقدامات سازمان در توسعه صادرات است.

این مقام مسئول ارائه تخفیف در هزینه‌های لجستیکی (انبارداری، تخلیه و بارگیری و …) به منظور تشویق و تسهیل صادرات را از جمله مشوق های صادراتی سازمان منطقه آزاد ماکو برشمرد و گفت:‌ پرداخت کمک هزینه اعزام هیأتهاي تجاري– بازاریابی در حوزه صادرات و تجارت بین الملل. پرداخت کمک هزینه پذیرش هیأتهاي تجاري – سرمایه گذاري، پرداخت کمک هزینه حضور در نمایشگاههاي بین المللی معتبر خارج از کشور و نمایشگاههاي اختصاصی در بازارهاي هدف، پرداخت کمک هزینه کارمزد و حق بیمه صدور ضمانتنامه و بیمه نامه هاي اعتبار صادراتی، پرداخت کمک هزینه ثبت علائم و نام تجاري کالا و خدمات ایرانی در بازارهاي هدف از جمله مشوق های صادراتی است که در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین : پرداخت کمک هزینه تبلیغات، بازاریابی، اطلاع رسانی، مشاوره، آموزش و فرهنگ سازي درحوزه صادرات و پرداخت کمک هزینه راه اندازي پایگاه اینترنتی برای انجام فعالیتهای بازاریابی، عرضه و شناساندن محصولات تولیدی منطقه از دیگر مشوق های صادراتی سازمان منطقه آزاد ماکو برای صاحبان صنایع و صادرکنندگان است.



پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *