پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

بیش از ۱۶ هزار مسافرنوروزی در منطقه آزاد ماکو اقامت کردند

مدیرگردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو از اسکان بیش از 16 هزار نفر مسافرنوروزی از 27 اسفند تا 5 فروردین 97 در منطقه آزاد ماکو خبرداد.

مهدی عبداله زاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گفت: این تعداد در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل رشد ۴/۲  درصدی  دارد.

وی با اشاره به اینکه انتظار می رود در نوروز سال جاری بیش از 850 هزار نفر مسافر از منطقه آزاد ماکو بازدید کنند گفت: به دلیل کمبود اماکن اقامتی مناسب در این منطقه، میهمانان نوروزی با سفر یک روزه از اماکن گردشگری و بازارچه ها بازدید می کنند و به همین دلیل در برخی روزهای نوروز علاوه بر مدارس در مواقع اضطراری از حسینه ها نیز برای اسکان مسافران استفاده شد.

عبداله زاده با اشاره به اینکه برنامه های متنوع و خوبی در نوروز برای گردشگران در نظر گرفته شده است، گفت: جشن نوروزی شبانه در مرکز همایش های منطقه آزاد، مسابقات محلی، برنامه های متنوع در بازارچه ها و موزیک زنده محلی از جمله برنامه های ستاد خدمات سفر نوروزی در سال 97 است.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد ماکو با تشکیل ستاد خدمات سفر نوروزی از دی ماه سال 1396 آماده حضور مسافرانی است که این منطقه را برای مسافرت برگزیده اند.

مدیرگردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: پوشش گیاهی، رودها، چشمه ها، غارها، آبشارها، آب و هوای مناسب، مردم مهمان نواز، لباس های محلی رنگی، صنایع دستی و دست بافته های عشایر ماکو از ظرفیت های کم نظیر گردشگری در شمال غرب کشور است که مسافران زیادی را به سوی خود جذب می کند.
وی تصریح کرد: کاخ موزه باقچه جوق، دخمه سنگی فرهاد، عمارت کلاه فرنگی، کاخ باغچه جوق، حمام تاریخی ماکو، پل پنج چشمه، قره کورپو (پل سیاه)، پل قلعه جوق، کوه قیه، کوه چرکین، ساختمان بیمارستان قدیمی ارتش و سد بارون از جمله جاذبه های گردشگری این شهر به حساب می آید.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین