پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تداوم زندگی بشر در گرو حفط، نگهداری و توسعه منابع طبیعی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو با توجه به این که رهبر معظم انقلاب هر ساله به صورت متوالی اقدام به غرس درخت می کنند این امر نشانگر اهمیت و توجه ایشان به درخت و حفظ و حراست از محیط زیست است.
با گذشت زمان و فرسوده شدن خاک و حدر رفتن آب تبدبل به یک دغدغه شده است که امروزه جمعی از مردم با اقدامی جهادی سعی در احیا و حفظ محیط زیست هستند
علی حسنعلی زاده در گفتگو با خبرنگارمان بر ضرورت حفظ و حراست از مراتع منطقه اشاره کرد و گفت: در این زمینه نقش مردم چشگیر تر است.
رئیس اداره منابع طبیعی ماکو در ادامه بر طرح تکثیر گیاهان و درختچه های بومی منطقه اشاره کرد و افزود: با همت سازمان مردم نهاد درختکاران ماکو “سمن ماکو” از سال 92 این طرح را در دستور کار قرار داده ایم که تا به امروز بیش از 20 هکتار از اراضی شهرستان را بذر کاری کرده ایم
وی ادامه داد: همچنین در پارک 22 هکتاری پرورش 10 هزار درخت و 2 هزار درختچه و بذر پرورش داده شده اند ه از آنها میتوان به زرشک، بلوط، بادام کوهی، گل آبی کوهی و غیره رانام برد.
حسنعلی زاده بر لزوم فرهنگ سازی در بحث حراست و حمایت از منابع طبیعی شهرستان ماکو اشاره کردو عنوان نمود:  در این راستا سعی کردیم دانش آموزان را در این مسئله وارد کنیم که با اجرایی شدن این اصل فرهنگ سازی از ریشه صورت گرفته است.
ایران به لحاظ وسعت خاک یکى از کشورهاى غنى جهان محسوب مى‌شود، بنا بر این باید با استفاده از موجودى آب و با تکیه بر روشهاى علمى، تمامى این سرزمین وسیع را به طور یکپارچه تحت پوشش گیاهى قرار دهیم و بى‌اعتنایى به درخت و گیاه و تباه کردن عوامل طبیعى، براى کشور ضایعه‌آفرین است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
مختار سلمانی
مختار سلمانی
عکاس و خبرنگار

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین