پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

مناطق آزاد به سیستم آموزش از راه دور مجهز می شوند

دبیر شورای راهبردی آموزش و پرورش دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در نشست معاونین و مدیران فرهنگی سازمان های مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد به سیستم آموزش از راه دور مجهز می شوند

محمدابراهیم موذنی  هدف از برگزاری این نشست را تقویت بنیه درسی دانش آموزان پیش دانشگاهی در مناطق آزاد و استفاده از اساتید برجسته کشوری برای تدریس و ارائه مشاوره به دانش آموزان پیش دانشگاهی در راستای تحقق عدالت آموزشی با بهره مندی از سیستم آنلاین وزارت آموزش و پرورش و ضرورت برنامه ریزی مشترک با گروه تالیف کتاب های درسی مقطع ابتدایی به منظور توانمند سازی معلمان این مقاطع و ارتباط دو سویه با مولفان کتاب های درسی عنوان کرد.

وی افزود: توسعه انسانی زیرساخت، توسعه ای اجتماعی و اقتصادی است.

موذنی افزود: توسعه انسانی در مناطق آزاد باید جدی گرفته شود. این توسعه شامل آحاد جوامع محلی از معلمان گرفته تا والدین و دانش آموزان و دیگر اقشار جامعه است.

وی گفت: در این نشست همفکری و هماهنگی در تجمیع منابع و بالا بردن بهره وری و کارایی در سطح مناطق آزاد و استفاده از زیرساخت های آموزش آنلاین وزارت آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این هفکری ها می تواند موجب کاهش اختلاف بهره گیری دانش آموزان از معلمان برجسته ملی شود.

دبیر شورای راهبردی آموزش و پرورش دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: در این نشست مقرر شد با استفاده از سیستم آموزش آنلاین «آموزش، مشاوره و آزمون» برای تمامی دانش آموزان یک سیستم ارتباطی آنلاین راه اندازی شود تا هر زمان و هرجا که هستند بتوانند از آموزش های از راه دور بهره مند شوند.

موذنی بر تقویت بنیه علمی آموزش و پرورش در مناطق آزاد کشور اشاره کرد و گفت: با تقویت بنیه علمی در مناطق آزاد می توانیم سهم بیشتری از ظرفیت دانشگاه ها را به خود اختصاص دهیم.

وی افزود: با توانمندسازی معلمان ابتدایی و رویارویی مولفان کتاب های درسی می توانند از تجارب دوجانبه خویش استفاده نمایند تا معلمان با روش های جدید و رفع ابهام های احتمالی کیفیت آموزشی خود را بالا برده و موجب ارتقای تعلیمی در مقاطع آموزشی در مناطق آزاد شوند.

هم چنین قرار است در روز دوم این نشست معاونین و مدیران فرهنگی سازمان های مناطق آزاد از مرکز اندیشه پویای فاطمی (از فعالان دوره های آموزش ریاضی، حل مسأله و هندسه) و موسسه همنوا دارای پروژه شهری برای کودکان در تهران بازدید نمایند.

گفتنی است؛ دبیر شورای راهبردی آموزش و پرورش در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی متولی برگزاری این نشست دو روزه (11 و 12 بهمن 96) است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین