پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

کلنگ 2 باب مدرسه 6 کلاسه در روستاهای ماکو به زمین زده شد

 

همزمان با چهارمین روز از دهه فجر با حضور مسئولان منطقه آزاد ماکو، کلنگ 2 باب مدرسه خیر ساز در روستای محمد کندی و باغچه جوق به زمین خورد.

اکبر  باباپور در حاشیه این آئین در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو گفت: مدرسه شش کلاسه در روستای محمد کندی در مساحت ۶۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال با مشارکت خیرین و ستاد نوسازی استان احداث می شود.

وی با تاکید بر اینکه این مدرسه در 2 طبقه مجهز به نمازخانه، اتاق مدیران، معلمان و سالن امتحانات احداث می شود اظهار داشت: همچنین مدرسه شش کلاسه دیگری در روستای باغچه جوق ماکو در مساحت ۷۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال با مشارکت خیرین و ستاد نوسازی مدارس استان احداث می شود.

مدیر آموزش و پرورش ماکو افزود: زمان ساخت هر دو مدرسه به صورت همزمان در فصل کاری جدید آغاز و طی ۶ الی ۱۲ ماهه کاری در سال تحصیلی جدید به مرحله بهره‌برداری می رسد.

وی تاکید کرد: این دو مدرسه زمینه را برای آموزش ۱۵۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر فراهم می کند که با هدف تدریس دروس مدارس ابتدایی و متوسطه اول احداث می شود.

وی گفت: در دولت تدبیر و امید 10 مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز در شهرستان ماکو ساخته و به بهره برداری رسیده است.
وی تاکید کرد: علیرغم تلاش های صورت گرفته ، مدارس 15 روستای این شهرستان هنوز در کانکس مستقر می باشد که نیاز به حمایت های دولت و خیرین می باشد.
شایان ذکراست: با اجرای این دو طرح 21درصد روستای شهرستان ماکو از طرح های هادی روستایی بهرمند می شوند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین