پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

احداث فرودگاه و بیش از 50 پروژه عمرانی بزرگ، حاصل 1500روز کارجهادی در ماکو

احداث فرودگاه و بیش از 50 پروژه عمرانی بزرگ در منطقه آزاد ماکو حاصل 1500 روزکارجهادی

منطقه آزاد- تجاری ماکو یکی از مناطق آزاد هفت‌گانه ایران است که در راستای اهداف اقتصادی این کشور، ایجاد آن در ۲۴ مردادماه سال ۱۳۸۹ تصویب‌شده است. از سال ۹۲ یعنی از ابتدای شروع کار دولت تدبیر و امید تاکنون نسبت به منطقه آزاد ماکو نگاه ویژه و ممتازی شده به‌گونه‌ای که طی هشت‌ماهه سال جاری صادرات منطقه آزاد ماکو از مرز هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار گذشت. مطرح کردن منطقه آزاد ماکو به‌عنوان قطب اقتصادی و اولین شهر استان از جمله اهداف مدیرعامل این منطقه است که در این راستا بیش از ۵۰ پروژه عمرانی و زيرساختي و چندین پروژه گردشگری اجراشده است.

طرح های مطالعاتی با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد تا مهرماه سال جاری، احداث فرودگاه با اعتبار یک هزار و دویست میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد، احداث پایانه صادراتی با ۲۸۶ میلیارد ریال، احداث مجموعه تجاری و بازرگانی )شهرجدید ماکو( با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال، احداث بوستان امام خمینی و پارک بانوان شوط با ۴۰۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصد، احداث مجتمع تجاری امید با اعتبار ۱۰۵ میلیارد ریال اجرا شد.
احداث شهرک صنایع سبک با هزینه ۱۳۱ میلیارد ریال، شهرک سنگ و صنایع سنگین با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال، مرکزهمایش ها و نمایشگاه های بین المللی ۱۱۴ میلیارد ریال، مشارکت در احداث مدارس ۱۲۰ میلیارد ریال، احداث بزرگراه از گیت ورودی منطقه تا بازرگان با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال نیز از دیگر پروژه های عمرانی در دست اجرای سازمان منطقه آزاد ماکو هستند.
جاده کمربندی لجستیک با اعتبار ۹۷ میلیارد – تعریض جاده بازرگان تا ساری سو با ۳۱ میلیارد ریال، تعریض جاده شوط تا سه راهی محور ترانزیتی با ۶۰ میلیارد ریال و تعریض جاده پلدشت تا سه راهی محور ترانزیت با اعتبار ۷۳ میلیارد ریال جزئی از پروژه های زیرساختی سازمان منطقه آزا ماکو هستند. در بخش کشاورزی ۱۱ پروژه با اعتبار ۷۳ میلیارد ریال در بخشکشاورزی و ۱۲ پروژه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در بخش توسعه صنعت گردشگری در حال اجراست.
بهسازی و تجهیز ساختمان های اداری با ۳۹ میلیارد ریال، احداث گیت اصلی منطقه و ساختمان های جانبی گیب با ۴۸ میلیارد ریال، بهبود محیط و عمران روستاهای درون محدوده ۷۲ میلیارد ریال و احداث، تکمیل و تجهیز اماکن ورزشی نیز با ۶۱ میلیارد ریال از جمله پروژه های عمرانی سازمان است.
پروژه تعریض خیابان امام شهر ماکو که خواسته شهروندان منطقه است، ۴۰۰ میلیارد برای این منظور پیش بینی شده و احداث فنس محدوده منطقه و شهرک صنعتی نیزبا ۴۰ میلیارد اعتبار در دستور کار سازمان است.

برای سایر پروژه های عمرانی نیز ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.
در مصاحب های با «حسین فروزان » مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی ماکو، از کم و کیف برنامه های وی
برای توسعه و پیشرفت این منطقه مهم شمال غرب کشور پرسیده ایم که ماحصل این گفت وگو، تقدیم می شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین