پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

اعلام آمادگی خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی برای همکاری با منطقه آزاد ماکو

قائم مقام خانه صنعت ایران :

منطقه آزاد ماکو باید توسعه بخش صنعت استان باشد

قائم مقام خانه صنعت معدن و تجارت ایران در دیدار با دکتر سلیمانی گفت: منطقه آزاد باید محرک و توسعه بخش صنعت و اقتصاد استان باشد ولی متاسفانه در سال های گذشته محل مناقشات مدیران شده بود و امروز با مدیریت جدید، رویکردی علمی و دانش بنیان به خود گرفته است.

آرمان خالقی با اشاره به اینکه ماکو به واسطه بعد مسافت از مرکز استان نیازمند احداث جاده های مناسب است افزود: احداث بزرگراه و راه آهن تبریز بازرگان می تواند برای استان رونق اقتصادی به ارمغان بیاورد.

وی با اذعان براینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی قابل توجهی هنوز در منطقه آزاد ماکو، سرمایه گذاری نکرده است خاطرنشان کرد: خانه صنعت ایران به لحاظ ارتباط با سرمایه گذاران و صاحبان صنایع کشور اقدام به معرفی و دعوت از آنان جهت حضور در منطقه می کند و قطعا با رویکرد مدیرعامل که  فردی دانشگاهی و علمی است آینده ای روشن برای منطقه پیش بینی می شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

با ایجاد دفتر خانه صنعت استان در منطقه آزاد برای هرگونه همکاری اعلام آمادگی می کنیم

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به اینکه فضای کسب و کار و سرمایه گذاری بدلیل رکود بیش از حد و بوروکراسی فرسوده حاکم  علیه تولیدکننده است گفت: عزم مدیرعامل جدید منطقه آزاد ماکو برای حل مشکلات اقتصادی و خروج از رکود ستودنی است و منطقه آزاد می تواند با حذف موانع بروکراسی و اجرای کامل مشوق های قانونی برای سرمایه گذاران موفق عمل کند.

محمدفارون گرمیانی با تاکید بر ایجاد شهرک صنعتی مشترک با خارجی جهت رونق اقتصادی افزود: نباید مواد اولیه از ماباشد ولی نام برند و ارسال به بازارهای جهانی از ترکیه. استانهای همجوار ترکیه ای ما  از لحاظ برنامه ریزی و سهولت کار از استان ما جلوتر هستند.

وی تصریج کرد: البته در حال حاضر بستر مناسب صادرات از طریق ترکیه بسیار فراهم است و منطقه آزاد ماکو می تواند از این مزیت نسبی مرزی استفاده کند.

گرمیانی با اشاره به ایجاد دفتر خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در منطقه آزاد ماکو اظهارداشت: رونق و احیای تولید و حل مشکلات پیش روی صنعتگران نیازمند تصمیمات هوشمندانه، علمی و تعاملات بانکی به نفع تولید کننده است

وی دعوت از چند تولید کننده و سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو را ارمغان دیدار با دکتر سلیمانی عنوان کرد و گفت: بزودی منطقه آزاد ثمرات تعامل مدیرعامل جدید و خانه صنعت استان را خواهد دید.
در این نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز به بیان برنامه ها، دیدگاه ها ورویکرد این سازمان پرداخت و بر حمایت جدی از سرمایه گذاران بخش خصوصی تاکید کرد.
غلامرضا سلیمانی ایجاد شهرک لجستیک را مهمترین رویکرد اقتصادی منطقه عنوان کرد و گفت: پشتیبانی علمی دانشگاه شریف؛ الگوگیری از دانش اقتصادی جهانی و داخل نمودن نخبگان در تصمیم گیری منطقه از جمله برنامه های منطقه آزاد ماکو است.
پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین