پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

الگوسازی پنجره واحد منطقه آزاد ماکو کلید خورد

نخستین نشست مشاوران بین المللی سازمان منطقه آزاد ماکو با عنوان برنامه پنجره واحد مناطق آزاد با حضور نمایندگان مجموعه های اقتصادی کشورهای استرالیا، گرجستان و مالزی در ماکو برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، دکتر سلیمانی، مدیرعامل سازمان در این نشست با تبیین محورهای توسعه منطقه ای ماکو گفت:با توجه به موقعیت ژئوپلتیکی منطقه در حوزه های لجستیک، گردشگری، معدن، کشت و صنعت و تولید مشترک با کشورهای همسایه میتواند به دورنمای توسعه علمی و مدرن دست یافت.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو مدل توسعه منطقه را بر مبنای استفاده از ظرفیت های محلی و با تکیه بردانش بین المللی عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف توسعه ای نیازمند توسعه گرهای بین المللی هستیم و از تجارت و همکاری با کشورهای حوزه دریای سیاه و آسیای میانه استقبال می کنیم.
وی حمایت از سرمایه گذاران بین المللی و بخش خصوصی را از سیاست های سازمان منطقه آزاد ماکو برشمرد و گفت: با برنامه ریزی صحیح نه تنها منطقه آزاد ماکو بلکه کل کشور به توسعه یافتگی دست پیدا می‌کند.
سلیمانی حمل و نقل و تجارت به اروپا از مسیر ماکو را ۲۰ روز سریعتر و راحت تر از مناطق دیگر دانست و گفت: اقتصادی ترین و باصرفه ترین راه برای حمل و نقل و ترانزیت برای اروپا، ماکو است و این مسیر بهترین راه برای اتصال چین و هندوستان به اروپاست.
وی بر لزوم احداث کارگوی بین المللی برای نقل و انتقال و حمل و نقل بین المللی تاکید کرد و گفت: برای این منظور نیازمند یک کارگوی مجهز و با کیفیت در منطقه آزاد ماکو هستیم.
در این نشست تونی کالسینا (Tony Kalcina) نماینده مجموعه اینفروم استرالیا، ایراکلی مدیر دولت الکترونیک گرجستان و ایسهار مشاور دولت مالزی در توسعه بنادر و تسهیل امور گمرکی به بیان نکته نظرات و پیشنهادات خود در خصوص منطقه آزاد ماکو پرداختند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین