پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

اهتمام سازمان منطقه آزاد ماکو برای رفع موانع سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری با اشاره به اهميت جذب سرمايه گذاري خارجي در حوزه صنعت و معدن گفت: در اختيار قرار دادن اطلاعات درست و شفاف به سرمایه گذاران و رفع موانع سرمایه گذاری در صنعت و معدن ماکو از اهم برنامه های این سازمان…

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو، اکبر نوبخت در گفت و گو با خبرنگاران بر معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در منطقه و‌ چالش‌هايي که سرمايه‌گذارن با آن مواجه مي‌َشوند تاکيد کرد و گفت: رعايت اين موضوعات سبب مي شود تا سرمايه گذاران خارجي با اطلاعات کافي از وجود مشکلات و داشتن راه‌حل براي آن در منطقه سرمايه گذاري کنند.

وی با بيان اينکه سرمايه‌گذاري در بخش معدن ماکو به دليل هزينه بالا، بازگشت طولاني سرمايه و ريسک بالا به ويژه در مرحله اکتشاف، از سرمايه‌گذاري‌هاي پر ريسک محسوب مي‌شود افزود: مساحت شهرک های صنعتی پیش‌بینی شده برای منطقه آزاد ماکو 881 هکتار می باشد که از اين ميزان 50 هکتار فعال، 502 هکتار در حال آماده‌سازی و واگذاری و 131 هکتار در دست طراحي است.

نوبخت افزود: در حال حاضر منطقه آزاد ماکو داراي 86 واحد صنعتي فعال و 17 واحد صنعتی غیرفعال مي‌باشد و 2043 نفر بصورت مستقیم در واحدهای تولیدی فعال مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه ازسال 92 تا پايان شهریور سال 95، 248 فقره جواز تاسيس در بخش صنعت صادر شده است تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این تعداد جواز تاسیس منجر به سرمايه گذاري ریالی به ميزان 20 هزار ميليارد ريال ، سرمایه گذاری ارزی به میزان 74 ميليون دلار (خريد ماشين آلات خارجي) و سرمایه گذاری خارجی به میزان یک ميليون و 122 دلار و ايجاد اشتغال براي 6 هزار و 555 نفر گردد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در این مدت،  103 فقره پروانه بهره‌برداري در بخش صنعت صادر شده است. این تعداد پروانه بهره‌برداری منجر به سرمايه‌گذاري ریالی به ميزان یک هزار ميليارد و 402 میلیون ريال، سرمایه‌گذاری ارزی به میزان 8 میلیون دلار (خريد ماشين آلات خارجي) و سرمایه‌گذاری خارجی به میزان 11 ميليون دلار و ايجاد اشتغال براي 2 هزار نفر گرديده است. همچنین میزان صادرات و صادرات مجدد واحدهای تولیدی منطقه از سال 94 تاکنون 72.3  میلیون دلار می‌باشد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
مختار سلمانی
مختار سلمانی
عکاس و خبرنگار

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین