پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ایجاد زیرساخت بدون تفکر و مطالعات راهبردی، مدیریت نادرست بیت المال است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، برنامه ریزی اصولی و علمی را لازمه رسیدن به توسعه پایدار دانست و گفت: ایجاد زیرساخت ها درحوزه های مختلف بدون تفکر و مطالعات راهبردی و توجه به ظرفیت های منطقه، مدیریت نادرست و اسراف بیت المال است.

غلامرضا سلیمانی شامگاه یک شنبه در مجمع اصلاح طلبان منطقه آزاد ماکو افزود: زیرساخت ها باید بر اساس نیازها، موقعیت ژئوپلتیک و شرایط بومی منطقه باید توسعه یابد و اینگونه نیست که جاده ای بزنیم، فرودگاهی بسازیم، سد احداث کنیم کنیم و بگوییم زیرساخت آماده کردیم.

وی با اشاره به لزوم توسعه نرم افزاری در کنار توسعه سخت افزاری اشاره کرد و گفت:  نداشتن سند مطالعاتی منطقه و کم توجهی به اسناد توسعه ای سبب شده تا در برخی حوزه ها زیرساخت هایی ایجاد شود که بدون استفاده مانده و یا در طول سال یک یا دو بار از آن استفاده می شود.

سلیمانی نهادینه کردن نظام علمی و اندیشه ای در منطقه آزاد ماکو ، توجه به استانداردهای جهانی و نیز توجه به مصارف مردمی را از دیگر ضرورت ها در توسعه پایدار منطقه دانست و تصریح کرد: در منطقه آزاد ماکو به این حوزه ها کمتر توجه شده و از ظرفیت ها به نحو احسن استفاده نمی شود.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مرزنشینان و اشتغال جوانان افزود: بنده خودم را جدای از شما مردم نمی دانم چرا که خودم از منطقه ای محروم و روستازاده هستم و کاملا درک می کنم لذا اولویت اول کارم اجرای طرح های زودبازده برای حل معضل و مشکلات امروز  منطقه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، ایجاد زمینه های لازم برای راه اندازی، هدایت و توسعه سرمایه گذاری های بخش غیردولتی در منطقه را از دیگر برنامه های سازمان منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و گفت: در بررسی این ماموریت در وهله نخست باید توجه داشته باشیم که مشکلات ما راه حل فوری ندارد و این به این معناست که مشکل بیکاری و مسایل اقتصادی این منطقه یک شبه حل نخواهد شد و باید از طریق بخش خصوصی و همت شما بزرگواران ریل گذاری و سیاست گذاری لازم با رویکرد حمایتی از سرمایه گذاری در منطقه انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: ساماندهی و پشتیبانی از کارآفرینی باید در قالب های نرم افزاری و سخت افزاری و کمک به توسعه فناوری و برنامه ریزی جهت حضور در بازارهای جهانی صورت پذیرد.

سلیمانی تامین منابع مالی و اعتباری برای سازمان را  جزو برنامه های سازمان عنوان کرد و گفت: امروز درآمد سازمان نامطلوب است و باید برای درآمدزایی فکری کرد.

این مقام مسئول در ادامه الگوگیری از علم و تجارب کشورهایی آلمان و ترکیه در تسهیل ترانزیت و تجارت را یادآور شد و گفت: اگر نگاهی به اقدامات کشور همسایه یعنی ترکیه کنیم خواهیم دید که چه عواملی باعث موفقیت این کشور در توسعه صنایع، گردشگری و ترانزیت شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو  با اشاره به افزایش عوارض خروج و ایجاد مشکلات معیشتی اذعان داشت: این قانونی است که مجلس تصویب کرده و ما پیگیر حل قانونی این مسئله هستیم .

وی در پایان گفت: توقعات خارج از حیطه وظایف و ماموریتهای سازمان در کنار عدم وجود منابع پایدار و کمبود شدید منابع جاری چالشی برای سازمان است و شما مردم و نخبگان در این زمینه آگاهی ببخشید.

در این نشست که به همراه ضیافت افطاری بود تعداد 7 نفر از نمایندگان گروه های اصلاح طلب شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین