پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

توسعه اقتصادی کشور در گرو مشارکت هدفمند زنان است

مشاور رییس جمهور با اشاره به اینکه ظرفیت های متوازن و برابر زنان و مردان باعث موفقیت یک جامعه است گفت: امروزه بانوان نقش موثری در توسعه کشور دارند و سهم توسعه ای بانوان در مناطق آزاد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو به نقل از فرینا، مرتضی بانک در اولين نشست شوراي راهبردي بانوان مناطق آزاد كشور در تهران گفت: جامعه امروز به رشد و تکامل رسیده است و زنان ایرانی پس از انقلاب فرصت ارائه استعدادها و توانمندی های خود را به دست آورده اند. آنها پس از انقلاب پس از ورود به حوزه های مختلف و در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری و ورزشی موفقیت های بی نظیری برای کشور خلق کرده اند. این موفقیت ها نشان می دهد ظرفیت انسانی تقسیم پذیر نیست.
وی ادامه داد: استعداد، توانمندی و اندیشه انسان بر اساس رحمانیت خداوند در اختیار زنان و مردان قرار گرفته است. اگر ظرفیت بروز توانمندی ها برای انسان ایجاد شود؛ موفقیت ها رخ نشان می دهند.
مشاور رییس جمهور با اشاره به موفقیت مردان و زنان در دهه های گذشته در دنیا گفت: در دوره ای استعدادهای مردان و در دوره استعدادها و توانمندی های زنان بروز و ظهور پیدا کرده است. در دوره ای قرار گرفته ایم که ظرفیت های متوازن و برابر زنان و مردان باعث موفقیت یک جامعه است. تحولات بشری نسبت به 200 ـ 300 گذشته قابل مقایسه نیست و امروز سیستم های الکترونیکی به کمک بشر آمده اند. امکاناتی که امروز یک دستگاه تلفن همراه در اختیار انسان قرار می دهد بسیار چشمگیر است و این موضوع به این دلیل است که توانمندی انسان ظهور و بروز پیدا کرده است.
مرتضی بانک اظهار داشت: امروزه یکی از اصلی ترین محورهای علمی، دانشگاهی و آموزشی بحث استعدادیابی است. محور آموزش بر اساس استعداد و توانمندی ها در ایران پایه گذاری شده به همین دلیل ایرانیان به میزان قابل توجهی استعداد غیر قابل بروز دارند که باید برای بروز آنها در کشور فرصت های جدید ایجاد کرد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: جامعه بشری امروز توانسته است با سرعت بخشیدن در استفاده از توانمندی های زنان به حرکت پرشتاب جهانی کمک کرد. زنان نقشی جدی و جهانی در دنیای امروز ایفا می کنند. زنان امروز در حوزه های نوآور و دانش بنیان، علم پزشکی، علوم دانشگاهی، هنر و ورزش پا به پای مردان حرکت کنند البته برخی نگاه های سنتی به زنان وجود دارد اما باید اذعان داشت مرد و زن دارای یک ماهیت هستند و می توانند به صورت یکسان استعداد و توانمندی خود را نشان دهند.
مرتضی بانک ادامه داد: امروزه سرعت شکوفایی استعدادها طوری است که جوامع سنتی را در نوردیده است. اگر راه های مناسب برای بروز این استعدادها نداشته باشیم ممکن است تعارض ایجاد کند.
وی افزود: خطری که وجود دارد این است که بدون تحلیل دقیق محتوا و علمی بخواهیم در جهانی که این همه تحول در رفتارها و استفاده از ظرفیت های انسان به وجود آمده را نادیده بگیریم و محدود کنیم. این موضوع در آینده نه چندان دور بحران های مهمی را از نظر اجتماعی ایجاد می کند که باعث می شود تن دهید به آنچه که در مقابل آن مقاومت می کردید. این تعارض برای بخشی از جامعه نگران کننده است.
مرتضی بانک ادامه داد: خوشحالم که جامعه بانوان در کشور به تحولات شگرفی رسیده و بانوان دستاوردهای زیادی به دست آورده اند البته موانع زیادی در جوامع سنتی بر سر راه این تحولات قرار دارد و بخشی از تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها در حوزه بانوان برای استفاده حداکثری از ظرفیت ها فراهم نشده است.
مشاور رییس جمهور با اشاره به فعالیت های زنان در توسعه مناطق آزاد کشور گفت: وظیفه ای که مشاورین امور بانوان در سازمان های مناطق آزاد دارند این است که بدانیم این استعداد و توانمندی قابل مهار نیست و باید از استعدادها حمایت و هدایت شود تا بانوان در بسترسازی ایجاد شده برای اجتماع، کشور و آینده مملکت مفید باشند.
وی ادامه داد: زنان ما در ساختارهای سازمانی مدیریت ها را در دست بگیرند. اینکه ما اراده داشته باشیم از توانمندی بانوان در سیستم مدیریتی به صورت نهادینه استفاده کنیم مهم است. جایگاه این مدیریت کافی نیست. مهم تصمیم و اراده ای است که از کسانی استفاده کنیم که بتوانند تاثیر گذار باشند. ترسیم راهبردها و نقشه راه برای مدیریت زنان ضروری است.
اولین نشست شورای راهبردی بانوان مناطق آزاد کشور با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معصومه حجتی مشاور امور بانوان دبیر شورا و مشاورین بانوان و نمایندگان سازمان های مناطق آزاد کشور امروز در تهران برگزار شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین