پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

توسعه و تکمیل ده ها طرح زیرساختی در منطقه آزاد ماکو

منطقه آزاد- تجاری ماکو یکی از مناطق آزاد هفت‌گانه ایران است که در راستای اهداف اقتصادی این کشور، در ۲۴ مرداد ماه سال ۱۳۸۹ تصویب شده است. از سال ۹۲ یعنی از ابتدای شروع کار دولت تدبیر و امید تاکنون نسبت به منطقه آزاد ماکو نگاه ویژه و ممتازی شده به گونه ای که طی هشت ماهه سال جاری صادرات منطقه آزاد ماکو از مرز هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری گذشت.

مطرح کردن منطقه آزاد ماکو به عنوان قطب اقتصادی و اولین شهر استان از جمله اهداف مدیر عامل این منطقه است که در این راستا بیش از ۵۰ پروژه عمرانی و زيرساختي و چندین پروژه گردشگری  اجرا شده است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: یکی از بزرگترین مشکلات گمرک ماکو، شلوغی بیش از حد آن بود که با ساخت پایانه صادراتی و جاده لجستیک، این مشکل حل شد.
« حسین فروزان » مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه روزانه ۱۰۰۰ کامیون از ماکو رفت و آمد میکند، افزود: با ساخت جاده لجستیک و پایانه صادراتی بار ترافیک به طور چشمگیری کاهش یافته است.

***از سال ۹۷، صف های کامیون حذف خواهند شد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو اعلام کرد: افزایش ۲۰ درصدی صادرات نیز از جمله دستاوردهای ساخت پایانه صادراتی است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: ۲ هتل پنج ستاره توسط بخش خصوصی در حال ساخت است که تا ۳ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
فروزان اضافه کرد: از سال ۹۲ یعنی از ابتدای شروع کار دولت تدبیر و امید تاکنون نسبت به منطقه آزاد ماکو نگاه ویژه و ممتازی شده به گونه ای که با مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو بیش از ۵۰ پروژه عمرانی با صرف هزینه ای بالغ بر سه هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال تا نیمه اول سال جاری که می توان گفت ۷۶ درصد کل درآمد کل منطقه، صرف پروژه‌هاي عمراني و زيرساختي شده است.
وی با اشاره به پروژه های قابل افتتاح سرمایه گذاری در ایام دهه فجر گفت: 3 پروژه در بخش صنعت با میزان سرمایه گذاری داخلی 70میلیارد ریال و 3 هزار و 285 میلیارد ریال سرمایه خارجی و یک پروژه در بخش معدن با سرمایه گذاری داخلی 5 میلیارد ریال آماده افتتاح است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: با افتتاح این طرح ها برای 271 نفر اشتغالزایی خواهد شد.

*** 527 میلیارد ریال برای ترمینال فرودگاه ماکو هزینه شده است.

فروزان ترمینال اصلی فرودگاه، ساختمان تکنیکال بلاک فرودگاه، ساختمان های نیروی انتظامی، سپاه و هواشناسی فرودگاه، ساختمان های خدماتی پارک امام خمینی ( ره ) و مرکز تجاری امید را پروژه های عمرانی قابل افتتاح سازمان منطقه آزاد ماکو عنوان کرده و افزود: برای اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر 527 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با بیان اینکه کارخانه سنگبری الماس در شهرک صنعتی شوط با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریالی احداث شده است، تصریح کرد:با افتتاح این کارخانه برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.

احداث 8 واحد مسکونی بهزیستی شوط با یک میلیارد و  600 میلیون ریال اعتبار

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو از بهره برداری از ۸ واحد مسکونی ویژه مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان شوط با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد.
فروزان با اشاره به احداث شهرک لجستیک گفت: در کنار موقعیت استراتژیک منطقه آزاد ماکو به عنوان یک دروازه ترانزیتی و لجستیکی برای اروپا، احداث شهرک لجستیک ضمن کاهش هزینه و زمان حمل و نقل کالا، فرصت های اقتصادی سودآوری را در توسعه تاسیسات لجستیکی فراهم می آورد.
وی ارائه خدمات پشتیبانی و حمل و نقل و ترانزیت، تسهیل تجارت و به حداقل رساندن هزینه های حمل و نقل و تمرکز خدمات رسانی را از اهداف احداث شهرک لجستیک عنوان کرد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: شهرک لجستیک در ۲ فاز و در زمینی به مساحت ۱۲۰ هکتار انجام می شود که مراکزی از جمله انبارهای عمومی، سردخانه، انبارهای تخصصی نگهداری روغن و سنگهای معدنی و ساختمانی ، انبارهای کانتینری و آزمایشگاه های مورد نیاز و همچنین تاسیسات رفاهی و خدماتی برای استفاده کنندگان در شهرک لجستیک پیش بینی شده است.
فروزان با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو بیش از 75 درصد درآمد خود را صرف پروژه های زیربنایی و عمرانی کرده است، افزود: این منطقه در اقتصاد مقاومتی هم در ۴ سال گذشته اقدامات مثبتی انجام داده بطوری که در جشنواره شهید رجایی در استان رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
وی با اشاره به اینکه این منطقه سیاست‌های راهبردی داشته و اکنون آماده پذیرش سرمایه خارجی است، افزود: اجرای پروژه های عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو از سال 93 تا 6 ماهه اول سال جاری منجر به ایجاد اشتغال برای یک هزار و 384 نفر شده است که با احتساب طرح های سرمایه گذاری برای 2143 نفر ایجاد اشتغال شده است.

 

*** اشتغالزایی بیش از 5 هزار نفر در منطقه آزاد ماکو

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو کل اشتغال ایجاد شده در منطقه آزاد ماکو از زمان تاسیس این سازمان را بیش از 5 هزار نفر عنوان کرد و گفت: تولید و صادرات رویکرد این سازمان است که با پایان یافتن پروژه های زیربنایی از سال آینده شتاب بیشتری می گیرد.
فروزان با بیان اینکه این منطقه به عنوان بزرگترین منطقه آزاد ایران و سومین منطقه آزاد جهان یکی از مقاصد مهم گردشگری در طی چند سال گذشته مطرح شده است، افزود: زیبایی ها و نقاط گردشگری و مراکز خرید این منطقه باعث شده است تا مسافران و گردشگران زیادی در ایام مختلف سال و به خصوص روزهای تعطیل به این منطقه سفر کنند.
وی با بیان اینکه این منطقه با کشورهای ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد عنوان کرد: منطقه آزاد ماکو با جاذبه های متنوع تاریخی و فرهنگی قابلیت بالایی برای توسعه گردشگری دارد و علاوه بر آثار و سایت های تاریخی، منطقه آزاد ماکو با طبیعت زیبا و متنوع، مقصد بسیاری از طبیعت گران و طبیعت دوستان نیز است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: مساحت شهرک های صنعتی پیش‌بینی شده برای منطقه آزاد ماکو 881 هکتار است که از اين ميزان 50 هکتار فعال، 502 هکتار در حال آماده‌سازی و واگذاری و 131 هکتار در دست طراحي است.
فروزان افزود: در حال حاضر منطقه آزاد ماکو داراي 86 واحد صنعتي فعال و 17 واحد صنعتی غیرفعال مي‌باشد و 2043 نفر بصورت مستقیم در واحدهای تولیدی فعال مشغول به فعالیت هستند.
وی با اشاره به اینکه برای افزایش رونق اقتصادی و رشد و بالندگی منطقه آزاد ماکو به حمایت، همدلی و اتحاد بیش از پیش مردم و مسوولان نظام نیازمند است، گفت: در این چهار سال با تلاش جهادی دستگاه های اجرایی و حمایت های مردم شاهد رشد و توسعه روز افزون منطقه آزاد ماکو بودیم که ادامه روند توسعه جز با همراهی و همدلی مردم امکان پذیر نیست.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به احداث فرودگاه منطقه آزاد ماکو گفت: عملیات اجرایی احداث این فرودگاه را زمانی شروع کردیم که درآمد سازمان ۱۰ میلیارد تومان در سال بود و به امید خدا این آرزو محقق شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

3 دیدگاه دربارهٔ «توسعه و تکمیل ده ها طرح زیرساختی در منطقه آزاد ماکو»

جناب آقای مهندس فروزان
با سلام
احتراما،با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص سال حمایت از کالای ایرانی،به استحضار می رساند،شرکت جی لیان جی به عنوان بزرگترین تولیدکننده ورقهای پلیمری در خاورمیانه،می باشد.
جهت آشنایی بیشتر حضرتعالی با محصولات تولیدی این شرکت،که مورد مصرف فراوانی در صنعت ساختمان و مبلمان شهری دارد و با عنایت به انجام پروژه های ساخت و تجهیز در منطقه آزاد ماکو،تقاضا می شود راه ارتباطی با حضرتعالی را اعلام بفرمایید تا مراتب ارسال(کاتالوگ،نمونه های کالا،مشخصات فنی و …)فراهم گردد.
بدیهی است بذل توجه و عنایت حضرتعالی مزید امتنان خواهد بود.
با سپاس فراوان
محسن مشیری
شرکت جی لیان جی

با سلام
احتراما،
لطفا گزینه ارتباط با ما را در سامانه(سایت اینترنتی) درج بفرمایید.
امکان ارتباط و راههای ارتباطی(تلفن،فاکس،ایمیل و ….) در دسترس کاربران نیست
با سپاس فراوان
مشیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین