پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

توسعه پایدار در گرو همت نخبگان منطقه آزاد ماکو است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در جمع نخبگان و فرهیختگان شهرستان شوط گفت: دستیابی به توسعه پایدار با همت نخبگان، فرهیختگان و همراهی مردم همراه با برنامه ریزی و تدبیر امکان پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه  نخبگان شوط می توانند از محدودیت ها فرصت سازی کنند افزود: در صورتی که مردم شوط خواهان تغییر و تحول در این شهرستان هستند، باید در مسیر توسعه منطقه خود حرکت کنند و سازمان منطقه آزاد هم در کنار آنان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برخی تصمیمات در گذشته در خصوص دریاچه ارومیه باعث شد این نعمت درآمدزا تبدیل به هزینه برای دولت و مردم شود ادامه داد: شهرستان شوط به علت داشتن موقعیت جغرافیایی ویژه، طبیعت و آب و هوای بی نظیر  نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت منطقه ایفا خواهد کرد که پاکیزگی و حفاظت از این نعمت بر عهده مردم است.

دکتر سلیمانی گفت: فرصت سازی کسب و کار پایدار برای قشر جوان و برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذار از تمام دنیا رویکردی است که در اندیشکده بزودی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی مهمان نوازی را جزو خصلت های خوب مردم منطقه برشمرد و ادامه داد: دولت برای دستیابی به رشد اقتصادی فراگیر، ‌اشتغال زا و ضد فقر حساب ویژه ای روی مناطق آزاد باز کرده است.

*** تولید برای صادرات باید بر اساس مزاج و سلیقه کشورهای مقصد انجام شود

سلیمانی تولید بر اساس مزاج و سلیقه کشورهای مقصد صادرات را از ضروریات اقتصاد پایدار عنوان کرد و گفت: می توان با برنامه ریزی صحیح برای توسعه و حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی، مقادیر انبوهی از این محصولات را در مراحل مختلف که زیان جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می کند، به ارزش افزوده تبدیل کرد.

وی فرمانداری را مسئول توسعه و ارائه دهنده طرح برای شهرستان معرفی کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد به تنهایی قادر به رفع مشکلات و ایجاد تحول اقتصادی در منطقه نیست و باید از ردیف بودجه های دولتی استفاده کرد و شما نخبگان و مردم باید در این خصوص همراهی کنید.

*** ایجاد صنایع مشترک با ترکیه و آذربایجان در تحقق حمایت از کالای ایرانی مهم است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه ایجاد صنایع و تولیدات مشترک با کشورهای همسایه را در برنامه داریم گفت: کشور ما در تولید و صادرات محصولات با کیفیت بالا به بازارهای هدف موفقیت هایی را کسب کرده لذا می توانیم با مشارکت و سرمایه گذاری خارجی در بازار رقابت منطقه و بین المللی حضوری پررنگ و فعال داشته باشیم که نقش بسزایی در تحقق حمایت از کالای ایرانی خواهد داشت.

فرماندار شوط نیز در این نشست از همراهی و همکاری نخبگان علمی و فرهنگی و مردم با سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: مردم شوط قدردان خدمات دولت هستند و همگام با منطقه آزاد ماکو در اجرای سیاست های توسعه ای از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.

حسن عبداللهی اصل افزود: به برکت دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی انجام شده بطوریکه شهرک صنعتی شوط با وجود زیرساخت های مناسب آماده پذیرش سرمایه گذاران است.

در این جلسه تعدادی از حضار به بیان نقطه نظرات، مسائل و مشکلات شهرستان پرداختند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین