پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

حمایت از جامعه زنان، عامل موثر در موفقیت پیشرفت منطقه آزاد ماکو است

اولين نشست شوراي راهبردي بانوان مناطق آزاد كشور با حضور مشاوران و مدیران امور بانوان مناطق آزاد کشور در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری، مدیر فن آوری اطلاعات و تحول اداری سازمان منطقه آزاد ماکو در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در حوزه بانوان منطقه گغت: توجه و حمایت از جامعه زنان و تقویت نهاد خانواده، عامل موثر موفقیت برنامه های پیشرفت منطقه آزاد ماکو در همه عرصه ها است.

نعیمه بوداقی افزود: نقش استثنایی زنان در تحقق بنیادین پیشرفت چنانچه در نظر گرفته شود و سازوکارهای نقش آفرینی آنان فراهم باشد، ضامن تحقق چشم اندازهای آینده روشن می شود.
وی افزود: برای دستیابی به این مهم، برنامه ها باید در ظرفیت سازی و ایجاد نظام کارآمد و خلاقانه ای برای فعال سازی پتانسیل های نیمی از منابع انسانی جامعه یعنی زنان استوار شود.
بوداقی با اشاره به رویکرد سازمان منطقه آزاد ماکو در اجرای برنامه های برپایه قانون برنامه ششم توسعه با لحاظ رویکرد عدالت جنسیتی ادامه داد: ارتقاء سطح کارآیی موثر امور بانوان منطقه – دیده بانی وضعیت زنان و خانواده – تقویت نهاد خانواده و تحقق الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی –  تدوین پیوست های ارزیابی وضعیت زنان و خانواده برای طرح های ملی از جمله برنامه های این سازمان است.

وی ادامه داد: در سال آینده توسعه سرمایه اجتماعی و ارتقاء سطح مشارکت عمومی و اجتماعی زنان و دختران – اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی برای زنان – استمرار اصلاح نظام حقوقی و رویه‌های قضایی مرتبط با زنان و خانواده –  ارتقای سلامت و بهداشت جسمانی و روانی زنان و دختران- آموزش و ارتقای سلامت و بهداشت جسمانی و روانی دختربچه ها –  ارتقای سطح و کیفیت آموزش با رویکرد تحقق عدالت آموزشی و توانمندسازی زنان و دختران در حفاظت از محیط زیست در دستور کار برنامه های این سازمان قرار دارد.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین