پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

قابلیت اشتغالزایی در منطقه آزاد ماکو با سرمایه گذاری در صنعت پوشاک

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با اصناف و بازاریان منطقه آزاد ماکو با اشاره به قابلیت اشتغالزایی در منطقه آزاد ماکو با سرمایه گذاری در صنعت پوشاک گفت: منطقه آزاد ماکو به دلیل موقعیت ژئوپلیتیک و استراتژیک و نزدیکی به ترکیه، بازارهای اروپا، حوزه دریای سیاه، قفقاز و… همچنین وجود نیروی کار ، انرژی ارزان، مزایای و مشوق های منطقه آزاد، بهترین مکان برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف بخصوص صنعت پوشاک است.

دکتر سلیمانی گفت: با تولیدی هاکوپیان برای ایجاد اشتغال 1100 نفر بومی منطقه در حال رایزنی هستیم و تولیدی های لباس بزرگی در منطقه احداث خواهد شد.

وی افزود: برخی تولید کنندگان محصولات خود را به منظور جلب نظر مشتری، با برند خارجی عرضه می کنند لذا برای حذف مارک بیگانه و ایجاد باور به کیفیت کالاهای داخلی در خریداران، باید فرهنگ سازی شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه مناطق آزاد به عنوان فرصت های رقابتی اقتصاد ایران می‌توانند موتور محرک توسعه باشند افزود:  اگر بخواهیم در منطقه توسعه اتفاق بیافتد باید بازار آن رونق بگیرد.

وی ادامه داد: پیگیر مشکلات بازاریان، سهمیه آنها، کالای همراه مسافر و مردم منطقه هستیم.

*** بروکراسی های اداری مانعی برای سرمایه گذاران در منطقه است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با ابراز امیدواری در تسهیل فرایندهای اخذ مجوز سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی در منطقه  گفت: بروکراسی های اداری مانع از ورود سرمایه گذار به منطقه می شود.

غلامرضا سلیمانی افزود:  ابتدایی ترین نیاز برای جلب اعتماد سرمایه گذاران بخش خصوصی  کاهش  موانع اداری و تشریفات قانونی است لذا تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می دهیم.

وی با تاکید به حل ریشه ای و آسیب شناسی مشکلات منطقه ادامه داد: وقتی تقابل بین منافع ملی و منافع فردی باشد باید توان این را داشته باشیم که منافع ملی را در اولویت قرار دهیم.

***برند سازی و شناساندن منطقه آزاد ماکو از جمله رویکردهای سازمان است

غلامرضا سلیمانی با تاکید بر شناساندن و برندسازی منطقه آزاد ماکو در کل کشور  گفت: یکی از برنامه های آتی برای منطقه برندسازی، نوآوری و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های آن در کل کشور  است.

وی افزود: اگر بتوانیم شرایطی مهیا کنیم که بخش خصوصی تشویق شود و در زمینه های متعدد در منطقه اعم از تولید، گردشگری، صنایع دستی و… در ماکو سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشد  می توان امیدوار بود که این منطقه در حوزه های مختلف به عنوان برند مطرح شود.

وی ادامه داد: در حوزه های لجستیک، کشاورزی، گردشگری، معدن و تولید برنامه هایی داریم و کارهای بزرگی انجام خواهد شد.

*** پروژه های عمرانی که موجب رونق منطقه شوند در اولویتند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه پروژه های عمرانی که موجب رونق منطقه شوند در اولویت هستند گفت: شهرک صنایع کوچک جهت بهره مندی سرمایه گذاران منطقه به زودی شروع به کار می کند.

دکتر سلیمانی گفت: سهمیه بندی بازاریان بازارچه به صورت جدی در دست پیگیری است و برای بازار سنتی ماکو برنامه های خاصی داریم که در عرصه رقابت با بازارچه های مرزی متحمل زیان نشوند.

وی ادامه داد: در حوزه پوشاک به دلیل نبود پارچه خوب، طراحی مناسب و دوخت و دوز مرغوب با مشکل مواجه می شویم.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین