پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

منطقه آزاد ماکو ظرفیت لازم برای برگزاری فستیوال های سنگ نوردی را دارد

رئیس فدراسیون سنگ نوری ایران گفت: منطقه آزاد ماکو به دلیل وجود بزرگترین کلاهک سنگی  کشور در کوه قیه ماکو و ظرفیت کوهستانی و صخره آن می تواند ضمن معرفی به عنوان قطب  صخره نوردی بهترین مکان برای برگزاری فستیوال های سنگ نوردی باشد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو؛ رضا زارعی در نشست هماهنگی برای برگزاری جشنواره سنگ نوردی منطقه آزاد ماکو افزود: منطقه آزاد ماکو پتانسیل لازم برای توریسم ورزشی  و توسعه گردشگری را دارد.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن منطقه آزاد ماکو بر دروازه اروپا و وجود انجمن ها و باشگاه های حرفه ای در کشورهای اروپایی صخره ها و سنگ های این منطقه برگزاری مسابقات و تورهای بزرگ را می طلبد.

نوبخت نیا رئیس فدراسیون کوهنوردی آذربایجان غربی نیز گفت: این استان به دلیل در اختیار داشتن کوه های بلند جزو رتبه های خوب فدراسیون کوهنوردی کشور است.

وی با اشاره به اینکه ماکو با توجه به داشتن دیواره های عظیم سنگی که کوهستان های چیرکین، قیه، سبدداغی، قارلی داغ، تیکمه و … جاذبه های خوبی برای صخره نوردان دارد؛ ادامه داد:  این منطقه مکان بسیار ایدالی برای برگزاری تورها و فستیوال های منطقه ای، ملی و بین المللی سنگ و صخره نوردی است.

سرپرست معاونت فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد ماکو نیز گفت: ماکو فارغ  از تاریخ کهن و پرزرق و برق خود، یک ویژگی منحصر به فردی را نیز دارد که در بین مناطق آزاد ایران و حتی دنیا آن را مجزا می کند و آن طبیعت سنگی و صخره ای آن است.

حسین حمزه لو افزود: ضلع شمالی شهر ماکو دیواره سنگی عظیمی است بطول بیش از 8 کیلومتر که مصابه دیواری سنگی یکپارچه شهر را دربر گرفته است. ارتفاع این دیواره سنگی از کف دره مابین 150 تا 600 متر می باشد که یکی از شگفتی های طبیعت جهان را در دل خود جای داده است.

وی تصریح کرد: بزرگترین کلاهک سنگی خمیده دنیا کوه قیه؛ کلاهک خمیده سنگی دنیا با شیب منفی 40 درجه در این دیواره شهر را به احاطه خود درآورده است که قلعه باستانی ماکو در زیر این کلاهک قرار دارد.

شایان ذکر است رئیس فدراسیون کوهنوردی ایران با حضور در دفتر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با دکتر سلیمانی دیدار کرد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین