پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

منطقه آزاد ماکو میزبان هیئت اقتصادی و تجاری اقلیم کردستان عراق

منطقه آزاد ماکو همزمان با افتتاح نمایشگاه ماکو کلین بیوتی میزبان هیئت های اقتصادی و تجاری از کشورهای همسایه بود.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با هیئت تجاری اقلیم کردستان عراق ظرفیت های ترانزیتی، کشاورزی، معدنی و گردشگری  را تشریح کرد.
غلامرضا سلیمانی افزود: مسیر ترانزیتی منطقه آزاد ماکو، با صرفه ترین و سریع ترین راه ارتباطی آسیای میانه به اروپا است که 20 روز از مسیرهای ترانزیتی مشابه سریع تر است و برای ارتباط اقلیم کردستان عراق با اروپا و آسیای میانه، راهی جز منطقه آزاد ماکو وجود ندارد.
وی ادامه داد: با همکاری اقلیم کردستان می توانیم از ظرفیت های عظیم منطقه بهره مند شویم.
سلیمانی با اشارره به اینکه ظرفیت ها و امتیازات ویژه منطقه آزاد ماکو برای تجار اقلیم کردستان عراق فرصت های خوبی فراهم می آورد تصریح کرد:  جهت تسریع روند سرمایه گذاری در منطقه، راهکاری تدارک دیده شده است که سرمایه گذاران می توانند در عرض 3 ساعت شرکت های خود را به ثبت برسانند.
وی با اشاره به اینکه بانک ها و شرکت های بیمه برای اقدامات بین المللی آمادگی های لازم را ندارند گفت، جهت رفاه حال سرمایه گذاران، در منطقه آزاد ماکو به دنبال بیمه ها و بانک های بین المللی هستیم.
شیخ مصطفی عبدالرحمن، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق نیز گفت، روابط بسیار نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران داریم و تمایل به افزایش این روابط در میان شرکت های اقلیم کردستان عراق وجود دارد. وی افزود از میان 8000 شرکت فعال در اقلیم کردستان عراق، 1500 شرکت با ایران همکاری می کنند.
وی گفت ایران همیشه شریک اول تجاری عراق بوده و بیشترین تنوع صادرات و واردات را با ایران داریم.
در ادامه با تاکید بر تمایل همکاری با شرکت های فعال کشور ایران گفت، ایجاد مناطق آزاد مشترک بین دو کشور می تواند موجب افزایش روابط تجاری دو کشور شود و حجم بروکراسی های اداری را کاهش دهد.
همچنین سخایی نماینده وزارت اقتصاد و سرمایه گذاری ایران در این جلسه گفت، سرمایه گذاری های مشترک در ایران و اقلیم علاوه بر منافع مالی، می تواند منافع غیر مالی مهمی نیز بهمراه داشته باشد. وی افزود، هدف ما از حضور در این نشست، تبدیل روابط کوتاه مدت و محدود تجاری بین ایران و اقلیم به روابط طولانی و پایدارتر است.
وی در ادامه تصریح کرد، وزارت اقتصاد با هدف تشویق سرمایه گذاران، خدمات و تضمین هایی ارائه می دهد که یکی از مهمترین آنها نقل و انتقالات ارزی بین دو کشور است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین