پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

نقش روحانیت در توسعه فرهنگی واجتماعی منطقه انکارناپذیر است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در در دیدار با امام جمعه و جمعی از روحانیون و شهرستان ماکو با بیان اینکه روحانیت با در اختیار داشتن تریبون های فرهنگی و مساجد افزود: علما می توانند محور توسعه فرهنگی و اجتماعی منطقه باشند و نقش آنان در توسعه فرهنگی و اجتماعی این منطقه انکارناپذیر است.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه زندگی ما با مکتب اهل بیت و روحانیت معزز گره خورده و همیشه از راهنمایی ها و هدایت های راهگشای روحانیت بهره مند شده ایم ادامه داد: توسعه همه جانبه و پایدار در منطقه، مرهون توسعه فرهنگی و آمادگی بسترهای اجتماعی جامعه است و هوشیاری جامعه نیز با حمایت و یاری علما اتفاق می افتد.

وی تصریح کرد: قبل از ورود تکنولوژی به منطقه باید بسترهای اجتماعی و فرهنگی آن آماده شود تا مردم در بهره مندی از آن تکنولوژی همراه و همگام شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با توصیف ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه گفت: مزیت های خدادادی این منطقه باید تقویت شود و این تقویت ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم موجبات رونق و توسعه منطقه را فراهم خواهد آورد.

سلیمانی با اشاره به مشکلات مردم مرزنشین و مشکلات ناشی از افزایش خروجی گمرک اظهار داشت: از مسیر قانونی در حال پیگیری و حل این مشکل هستیم و مردم منطقه با آرامش منتظر نتایج آن باشند.

وی در پایان، خروج آمریکا از برجام را به ضرر آمریکا خواند و گفت، خروج این کشور از برجام به نفع آن نخواهد بود. آمریکا 40 سال است که سیاستهای خصمانه و زیانباری در قبال ایران اتخاذ کرده است.

امام جمعه ماکو نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت فرهنگ دینی در جامعه گفت: هزاران شهید در این مرز و بوم برای حفظ فرهنگ دینی جان خود را فدا کرده اند و وظیفه ما ادامه راه مقدس این شهیدان است.

حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو را از نظر فرهنگی شخصیتی بسیار ارزشی عنوان کرد و افزود: دکتر سلیمانی از نظر علمی نیز  شخصیتی عالم و آگاه به مسائل است و این مسئله موجب خرسندی علماست.

وی افزود، موفقیت سازمان به معنی موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است و موفقیت نظام به منزله موفقیت امام زمان (عج) است و علما در این راه به شما با تمام قوا یاری خواهند رساند.

وی هر گونه حواشی بر علیه سازمان و منطقه را مانع پیشرفت منطقه خواند و تصریح کرد: علما با درایت و آگاهی در مقابل هرگونه حواشی خواهند ایستاد و اجازه سودجویی به افراد مغرض را نخواهند داد.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین