پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

کارگاه آموزشی بررسی اصلاحیه قوانین مالیاتی در منطقه آزاد ماکو برگزار شد

کارگاه آموزشی بررسی اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم  با تاکید بر احکام و مقررات  ماده 169 مکرر و معاملات فصلی و قانون ارزش افزوده با حضور غلامحسین دوانی مدرس دانشگاه و عضو انجمن حسابداران خبره ایران در منطقه آزاد ماکو برگزار شد. 

غلامحسین دوانی گفت: در ایران از 12 سال قبل تا کنون با رشد بیکاری خانواده ها مواجه بودیم که اکنون در 26 درصد خانواده های ایرانی کسی شاغل نیست. از سوی دیگر 80 درصد مالیات کشور را خود مودیان پرداخت میکنند که شامل کارمندان دولت و شرکت های دولتی و امثال آن است درحالی که 20 درصد کسانی که مشمول پرداخت مالیات هستند، امتناع کرده و معترض هم هستند.
وی با نقل قول از یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در سال گذشته ، فردی  18 هزار میلیارد تومان تراکنش بانکی داشته است اما همین شخص پرونده مالیاتی ندارد.این شخص یک صراف هست ولی ریالی به دولت به عنوان مالیات پرداخت نکرده است و این از آسیب های جدی اقتصادی دولت برای ارائه خدمات به مردم است.
این استاد دانشگاه از پیش بینی 19 هزار میلیارد تومانی دولت برای مالیات بر درآمد افراد و مشاغل در سال 97 خبرداد و گفت: این مطلب به این معنی است که کارمندان بخش های دولتی و خصوصی تقریبا یک و نیم برابر کسبه و اصناف و سه برابر مستغلات مالیات پرداخت می کنند.
دوانی نبود عدالت و انصاف مالیاتی ، فقدان جامعیت، ناکارآمدی دستگاه مالیات ستانی ، گستردگی معافیت ها، فقدان فرهنگی مالیت دهی ، ضعف در ضمانت های اجرائی و محدودیت در پایه های مالیاتی ، فقدان شفافیت اطلاعاتی و مالیاتی در کشور را از جمله آسیب های نظام مالیاتی ایران برشمرد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین