پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

برگزاری تورهای گردشگری منوط به اخذ مجوز دفتر خدمات مسافرتی است

 

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو ضمن اعلام اینکه ارائه هر گونه خدمات تور تنها از سوی دفاتر خدمات مسافرتی مجاز است، نسبت به عواقب استفاده گردشگران از تورهای سیاحتی و زیارتی غیرمجاز هشدار داد.

مهدی عبداله زاده در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، با اشاره به فعالیت غیرمجاز برخی افراد با عنوان تورهای گردشگری و بدون مجوز رسمی گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و افزایش تقاضا برای سفر، متاسفانه برخی افراد بدون مجوز رسمی با سوء استفاده از تقاضای سفر ایجاد شده با ترفندهای مختلف از قبیل تبلیغ در فضای مجازی و یا تبیلغات محیطی تحت عناوینی همچون تورهای زیارتی، گردشگری و … بدون کسب مجوزهای رسمی اقدام به فروش خدمات تور و جذب مسافر می نمایند که به دلیل تفاوت اندک قیمت توسط گردانندگان این نوع تورها، متاسفانه با استقبال مردم مواجه می شود، که به هیچ عنوان قانونی نیست.

وی افزود: این نوع تورها اغلب بدون رعایت اصول حرفه ای تورگردانی فقط چشم به درآمد حاصل از مشتریان دارند و به دلایل مختلف از جمله بیمه نبودن مسافران، عدم حضور راهنمایان دارای صلاحیت و مجرب همراه این نوع تورها و … هیچ ارگانی پاسخگوی مشکلات مالی و جانی مسافران نخواهد بود.

دبیراجرایی ستاد خدمات سفر منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: براساس قانون، تنها دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز، مجاز به برگزاری تورهای گردشگری داخلی و خارجی هستند و ارائه خدمات تور توسط افراد حقیقی و حقوقی غیر مجاز تخلف بوده و طبق قوانین با متخلفان در این حوزه برخورد خواهد شد و از فعالیت تورهای غیر مجاز جلوگیری می گردد.

عبداله زاده، تضمین امنیت جانی و مالی مسافران در طول سفر را مهم خواند و افزود: کلیه تورهای مسافرتی باید دارای قرارداد و بیمه مسافر بوده و در صورت بروز مشکل در تور، براساس قوانین این دفاتر پاسخگو خواهند بود. در حالیکه بدون مجوز رسمی، هیچ بیمه ای حاضر به پرداخت خسارت نبوده و این امر باعث تضییع حقوق مسافران می گردد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ۶ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز در سطح منطقه آزاد ماکو فعال هستند، توصیه کرد: متقاضیان سفر با مراجعه به این دفاتر اقدام به اخذ بیمه سفر و عقد قرارداد برای سفر  کرده و از مسافرت با افراد غیر مجاز خودداری کنند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین