پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ماکو منصوب شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ماکو روز دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی منطقه آزاد ماکو معارفه شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، معاون مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی در این آیین با تاکید بر تعامل دستگاه‌های اجرایی با دستگاه قضایی گفت: با تدابیر ریاست محترم قوه قضائیه پروسه رسیدگی به پرونده های قضایی در دادگستری های استان به حداقل رسیده است.

حسن قاسمی معاون برنامه ريزي و توسعه قضايي دادگستري كل آذربايجان غربي با اشاره به تعامل دوسویه دستگاه قضا و دولت برای رسیدن به امنیت پایدار و پیشگیری از وقوع جرم  افزود:  كاهش زمان همراه با سرعت و كیفیت رسیدگی به پرونده ها سرخط برنامه های محاكم استان است و الكترونیكی شدن مراحل دادرسی و حمایت قضایی از حقوق عامه و تولیدات داخلی دیگر محورهای نقشه راه این بخش است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۲ درصد ابلاغیه ها بصورت الکترونیکی ارسال می شود تصریح کرد: همچنین به لحاظ حفظ حرمت افراد از پابندهای الکترونیکی در محاکم استان استفاده می شود.

رئیس دادگستری شهرستان ماکو نیز در این آئین از زحمات حجت الاسلام والمسلمین عباس نژاد در دادستانی تقدیر کرد و وی را منشأ خدمات ارزشمند و فردی با اخلاق و منش اسلامی توصیف کرد.

نیازی با اشاره به اینکه تعامل سانده بین دادگستری،‌دادستانی و دستگاه ها و نهادهای اجرایی حاکم است افزود:  ارتباط بین دستگاه قضایی با مردم رابطه حاکم و محکوم نیست بلکه بین خادم و مخدوم است.

امام جمعه شهرستان ماکو نیز در این آئین اجرای عدالت و قضاوت را سیره عملی خاندان عصمت و طهارت برشمرد و افزود: خداوند متعال در قرآن تاکید صریح داد که إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْلِهَا یعنی خداوند متعال سپردن امور به كاردانان و قضاوت عادلانه، از مصاديق عمل صالح و از نشانه‌هاى ايمان است.

وی افزود: از مهمترین موضوعات بشریت معنا و مفهوم عدالت است و  از نگاه قرآن، دروازه ورود به امید اجتماعی و کلید و خاستگاه پیشرفت، عدالت است.

در این آئین از زحمات و تلاش های حجت الاسلام والمسلمین عباس نژاد تقدیر و  احمدعلی عرب باغی بعنوان دادستان جدید شهرستان ماکو معرفی شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین