پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

اهتمام سازمان منطقه آزاد ماکو در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا

سومین کمیته اضطراری پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با حضور مدیران بهداشتی و سلامت منطقه آزاد ماکو از جمله شهرستان های ماکو،‌ شوط و پلدشت برگزار شد.

دکتر اسلام یادگاری مدیر غذا و داوری سازمان منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو گفت:  در این جلسه اخرین وضعیت ابتلا و شیوع بیماری کرونا در کشور مورد بررسی قرار گرفت و بر اطلاع رسانی و آموزش مکرر مراقبت های بهداشت فردی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا تاکید شد.

وی افزود: همچنین جلوگیری از برگزاری مراسم و تجمعات غیر ضروری در سطح جامعه، استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه ها برای آموزش و اطلاع رسانی همگانی،‌ پیش بینی اتاق ایزوله مجزا برای جداسازی بیماران مشکوک در بیمارستان هاو تشدید نظارت و بازرسی بر قیمت عرضه ماسک و محلول های ضدعفونی کننده در داروخانه ها از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

دکتر یادگاری با اشاره به اینکه اطلاع رسانی و آموزش مکرر الزامات بهداشت فردی و اقدامات پیشگیرانه در سطح جامعه با منبع رسمی وزارت بهداشت و درمان از طریق رسانه های جمعی صورت می گیرد اظهار داشت: آموزش و اطلاع رسانی به پزشکان مراکزدولتی وخصوصی درخصوص نحوه مواجهه بابیماران مشکوک به کرونا ازطریق کارشناس نظارت بر درمان از مصوبات این جلسه بود.

او از لغو مراسم ها و تجمعات غیر ضروری در سطح جامعه با همکاری شورای تامین و فرمانداری ها خبر داد و گفت: مقرر شد نظارت بر قیمت عرضه ماسک و محلول های ضدعفونی کننده در داروخانه ها تشدید شود

دکتر یادگاری، استفاده از پوشش های حفاظت فردی توسط پزشکان و کادر درمانی در مواجهه مستقیم با موارد مشکوک کرونا را خواستار شد و گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو در تامین لوازم حفاظت فردی مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی و تامین امکانات مورد نیاز جهت راه اندازی و تجهیز ات مساعدت خواهد کرد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین