پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تلاش مسئولین گمرک بازرگان برای بازرگشایی مرز ایران و ترکیه

مدیرکل گمرک بازرگان گفت: مسئولین گمرک و منطقه آزاد درخواست نشست اضطراری با مسئولین،‌مرزبانی و گمرک استان آغری ترکیه برای بازگشایی و تردد مسافران و کامیون ها از مرز بازرگان کرده است که امید داریم با این نشست بخشی از مشکل عدم تردد در این مرز مرتفع شود.

صادق نامدار روز سه شنبه در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه پذیرش مسافران ورودی از طرف ترکیه به ایران مشکلی ندارد و با تمهیدات و کنترل بهداشتی هم مسافران و هم کامیون ها می توانند وارد کشور شوند افزود: درحال حاضر به دلیل انتشار ویروس کرونا،  طرف ترکیه ای هیچگونه اتباع ایرانی و مسافران را از مرز بازرگان پذیرش نمی کند و فقط اتباع ترکیه ای بصورت محدود می توانند تردد کنند.

وی ادامه داد: ترکیه به منظور قرنطینه مسافران ورودی اقدام به احداث بیمارستان صحرایی کرده که ظرفیت پذیرش آن ۶۰ نفر است و پذیرش بیش از ۶۰ نفر منوط به ترخیص بیماران از این بیمارستان می باشد.

نامدار با اذعان بر اینکه کامیون های ایرانی تا رفع مشکل مذکور اجازه ترانزیت به کشور ترکیه را ندارند افزود: طرف ترک برای کامیون ها نیز محل های قرنطینه درنظر گرفته که فقط ظرفیت پذیرش تعداد ۱۰۰ کامیون دارند.

مدیرکل گمرک بازرگان تصریح کرد: مسئولین بهداشتی و درمانی نیز اقداماتی در خصوص قرنطینه و کنترل مسافران خروجی و ورودی در مرز بازرگان بزودی انجام می دهد.

شایان ذکر است: به دنبال شیوع بیماری کرونا اکثر مرزهای زمینی کشورهای مختلف از جمله عراق، ترکیه، افغانستان و …  مسدود شده است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین