پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

جاده‌های ورودی منطقه آزاد ماکو بر روی مسافران بسته می شود

به پیشنهاد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و همکاری موثر روسای شبکه بهداشت شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت و فرماندهی انتظامی شهرستان ماکو، برای مهار ویروس کرونا، جاده های ورودی به منطقه آزاد ماکو به روی مسافران و ورود خودروهای غیر پلاک شهرستان های ماکو،‌ شوط و پلدشت مسدود می شود.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، با اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان سال و نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی، بسیاری از مردم بر خلاف توصیه کارشناسان بهداشتی مبنی بر ضرورت ماندن مردم در خانه ها، راهی مناطق توریست پذیر از جمله منطقه آزاد ماکو می شوند که افزایش این ترددها، احتمال شیوع کرونا را بیشتر از قبل کرده است.

بر همین اساس با توجه به اینکه هنوز در منطقه آزاد ماکو موردی از ابتلا به بیماری کرونا مشاهده نشده و به منظور کنترل این منطقه، ورود خودرو با پلاک غیربومی به منطقه آزاد ماکو تا اطلاع بعدی ممنوع می شود. شهروندان شهرهای ماکو، شوط و پلدشت نیز بعد از انجام عملیات پایش سلامت و غربالگری وارد منطقه خواهند شد.

این تصمیم با هدف کمک به مهار کرونا گرفته شده و انتظار داریم هم‌میهمان با درک دشواری این روزهای سخت، سفر به منطقه آزاد ماکو را به بعد از عبور وضعیت اضطراری فعلی موکول کنند.

شایان ذکر است مکان یابی استقرار اکیپ های بهداشت و سلامت منطقه صبح امروز با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و روئسای شبکه های بهداشت سه شهرستان انجام شد و مقرر گرديد با استقرار پليس و گروه بهداشتي و درماني در محل پليس راه چالدران-چايپاره بعد از سه راهي قره ضياالدين از ورود خودرو هاي با پلاك هاي غير شهرهاي منطقه به استثناي كاميونهاي حامل مواد سوختي و فاسدشدني جلوگيري و ساكنين شهرها و روستاهاي منطقه آزادكه از خارج منطقه به محدوده منطقه وارد مي شوند، پايش و غربالگري شوند.

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان غربی و شمالغربی ترین نقطه کشور و در همسایگی کشورهای ترکیه و آذربایجان قرار گرفته و بزرگترین منطقه آزاد کشور است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین