پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تمام تلاش‌ مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو بر محور شعار سال برنامه ریزی شده است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو درجلسه تبیین برنامه‌های مدیریت کار و خدمات اشتغال که با حضور فرمانداران شهرهای ماکو، شوط و پلدشت، مدیر کار و اشتغال سازمان، روسای ادارات مرتبط سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت در سالن جلسات ساختمان شماره یک سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد، گفت: هدف از این جلسه تبیین و تشریح برنامه های اشتغال در حوزه مدیریت خدمات کار و اشتغال سازمان بود که امروزه هم قبل از شرایط بحران کرونا و هم بعد از آن به عنوان مهمترین مسئله اجتماعی و اقتصادی جامعه مطرح است.
به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، محمد رضا عبدالرحیمی روز سه شنبه در این جلسه ضمن تقدیر از تمامی زحمات عزیزانی که در دو ماه گذشته بصورت جهاد گونه شاید به اندازه یکسال فعالیت یک مجموعه اداری را انجام داده و نقش سیاستگذار و هدایت گر را داشتند اعم از فرمانداران سه شهرستان ها وهمین طور جهادگران عرصه سلامت و بهداشت و درمان که جای دارد همه مان از آنها و خانواده هایشان قدردانی نماییم.
وی در ادامه با بیان اینکه رفع معضل بیکاری و اشتغال زایی برای جوانان و تحصیل کرده ها، در تمامی ایران و خاصه در مجموعه منطقه آزاد ماکو یکی از بزرگترین دغدغه‌ها است، افزود: توفیق اقدامات، زمانی نتیجه بخش خواهد شد که میزان بیکاری در این منطقه کم شده و ارزش افزوده نیروی انسانی در اقتصاد ملی و تولید ناخالص ملی نمایان شود.
وی با اشاره به اینکه به لطف الهی جدیدا جناب آقای آذر پناه بعنوان نیرویی با تجربه از طرف وزیر محترم کار، رفاه و امور اجتماعی بعنوان مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منصوب شده است، ادامه داد: حضور وی به عنوان سرمایه بزرگ برای منطقه که قبلا در سمت معاونت اداره کل اشتغال وزارت کار، رفاه و اجتماعی بوده بسیار مثمر ثمر خواهد بود.
عبدالرحیمی با اشاره به اینکه تمامی کسب و کارها وفعالیت های پرریسک در دنیا و همچنین در منطقه آزاد ماکو در پی موضوع کرونا متوقف شده است، افزود: این موضوع باعث بیکاری دریک‌سری از واحدهای تولیدی و صنعتی منطقه نیز شده است، بطوریکه تا به امروز بالغ بر 1700نفر از طریق سازمان منطقه آزاد ماکو درخواست خودشان را در سامانه بیمه بیکاری ثبت نمودند و تقاضای بیمه بیکاری کرده اند.
وی با بیان اینکه در 2 هفته اخیر برخی اختلافات کارگری و کارفرمایی رخ داده است، گفت: در این مدت 60 پرونده دادخواست کارگر از کارفرما منجر به صدور رای شده است.
وی بیان داشت: حدود 6 هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاهی در منطقه برای اشتغال ثبت نام کرده اند و اطلاعات آنها به عنوان فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار ثبت شده و آنان به عنوان سرمایه های انسانی و نیروی کار می توانند در توسعه و رونق اقتصادی منطقه نقش مهمی ایفا کنند.
عبدالرحیمی با اذعان بر اینکه امسال سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، اظهار داشت: از اول سال تمام تلاش مدیریت سازمان بر محور شعارسال برنامه ریزی شده و باید تمامی واحدهای اقتصادی از تمامی ظرفیت واقعی خود استفاده کرده و در تحقق این شعار گام های جدی برداند.
وی با ابراز تاسف از اینکه برخی واحدهای تولیدی برخلاف مدل کسب و کار توجیهی شان؛ توان تولید با ظرفیت کامل را ندارند تصریح کرد: رساندن این واحدها به ظرفیت تولید کامل در کنار ایجاد واحد های جدید به منظور ایجاد اشتغال و جهش تولید را باید در دستور کار خود قرار بدهیم.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: این شرایط اقتصادی ناشی از بحران کرونا در میزان تقاضای مصرف تاثیر مستقیم سلبی داشته و خیلی ازتولیداتِ تولید کنندگان که قرار بود در ایام نوروز به فروش برسد از جمله لباس و پوشاک و لوازم مصرفی متاسفانه با تعطیلی بازار و کاهش تقاضا موجبات تضرر این فعالین اقتصادی و رکود گردید.
وی ادامه داد: لذا وظیفه و تکلیف همه مسئولین کشوری و خاصه مناطق آزاد این است که هم رونق و هم جهش تولید را به عنوان دستور اصلی کارمان قرار داده و هم در کنارتک تک واحدهای تولیدی برای حل مشکلات و موانع شان تلاش کنیم و از آنها نیز بخواهیم بهره وری سرمایه و منابع انسانی ونیز بهره وری فنی و ماشین آلات خود را روز به روز بیشتر کنند تا تولید برخودار از مزیتی رقابتی با رقبای داخلی و خارجی ایجاد شود.
وی اظهار داشت: در این راستا سیاست های انقباضی دولت در مسیر جلوگیری از واردات کالاهای نهایی و مصرفی برای تولید کننده قوت قلب و پشتوانه است و اگر اصل و اساس تولید، رقابتی باشد باید مزیت های کیفی، هم قیمت و هم سرعت رسیدن به بازار برای رقابت با رقبای خارجی و داخلی قابل توجیه و عاقلانه باشد.
عبدالرحیمی با بیان اینکه آموزش و توانمند سازی در داخل واحدهای تولیدی یک موضوع اساسی است گفت: استفاده صحیح از تمامی ظرفیت های اقتصادی منطقه از جمله؛ موقعیت جغرافیایی، خاک ، آب و انرژی ارزان از وجه های درون‌زایی اقتصاد است و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب استفاده از ظرفیت ها وفرصت های دنیا از جمله تکنولوژی ، منابع مالی ارزان و بازار برونگرایی اقتصاد مقاومتی است و در مناطق آزاد می تواند بیشتر تحقق یابد.
مدیرعامل سازمان ادامه داد: ما مکلف به کمک به واحد های تولیدی ، فعالان اقتصادی، تسهیل فضای کسب و کار برای دستگاههایی که زیر مدخلند هستیم و باید در تامین منابع انرژی یا صدور مجوز از طریق منطقه آزاد نسبت به سرزمین اصلی تسریع حاصل شود.
وی با اشاره به اینکه باید هم در تولید، هم در واحد های خدماتی و هم اصناف به مدد کسب و کارها برویم در کنار آنها باشیم افزود: باید تمامی ظرفیت ها و داشته ها خودمان را در طبق اخلاص قرار بدهیم. از ظرفیت های نهادی، حمایتی، پشتیبانی، پیگیری و .. که از وظایف اصلی ماست و به حول الهی در خدمت سه فرماندار محترم، دست به دست هم داده در کنار هم به عنوان نمایندگان دولت باهمدیگر از دردها و مشکلات مردم منطقه کاهش بدهیم.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین