پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

پیشرفت 80 درصدی پروژه های تعریض محور گیت ورودی تا شهرماکو (قطعه اول، دوم و سوم)

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: عملیات اجرایی بهسازی و چهار خطه نمودن محور ایواوغلی – ماکو – بازرگان حد فاصل مرگنلر – ماکو (قطعه اول) از ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

فرزاد بازیار در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو افزود: این پروژه شامل تعریض محورموجود جاده ماکو به طرف مرگنلر از ماکو تا سه راهی پلدشت، 42 دستگاه آبروی بتنی است و عرض آسفالت تمام شده پروژه 22 متر می باشد.

وی طول کل پروژه را بیش از ۲۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: برای اجرای این پروژه ۳۰۲ میلیارد ریال هزینه برآورد شده که از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو تامین شده است.

بازیار با اشاره به اینکه قطعه دوم این پروژه نیز از ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است ادامه داد:‌ این پروژه نیز شامل تعریض محورموجود جاده ماکو – مرگنلر از سه راهی پلدشت تا مرگنلر با ۶۲ دستگاه آبروی بتنی و با ۱۱ متر عرض آسفالت تمام شده به طول 13550 متر درحال اجرا است.

بازیار مبلغ برآورد نهایی اجرای این پروژه را ۲۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تمام تلاش سازمان منطقه آزاد ماکو بر این است تا این پروژه های نیمه تمام تا شهریور ماه ۹۹ به بهره برداری برسد.

وی در خصوص قطعه سوم بهسازی و چهارخطه نمودن محور ایواوغلی – ماکو – بازرگان نیز گفت:  این پروژه به عنوان تقاطع غیر همسطح و محورهای ارتباطی و قطعه سوم شامل ۵۸ دهنه پل ،  ۲ دوربرگردان و یک تقاطع غیرهمسطح می باشد.

وی با اشاره به اینکه طول پروژه قطعه سوم ۱۵ هزار و ۴۱۶ کیلومتر است اظهار داشت: این پروژه با مبلغ برآورد نهایی اجرای ۴۱۰ میلیارد ریال توسط قرارگاه خاتم الانبیا اجرا می شود و ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین