پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

سازمان نظام مهندسي معدن مستقل در منطقه آزاد ماكو ایجاد شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو  در نامه ای به رئیس سازمان نظام مهندسی معدن، خواستار ایجاد سازمان نظام مهندسی معدن مستقل در منطقه آزاد ماکو شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، در نامه محمدرضا عبدالرحیمی آمده است:‌ منطقه آزاد ماکو با مساحتی بالغ بر 400 هزار هکتار به جهت برخورداری از معادن و پتانسیلهای معدنی فراوان با تنوع مواد معدنی و همچنین نیروی انسانی متخصص، ظرفیتهای قابل توجه توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی را دارا می باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر با توسعه کمی و کیفی بخش معدن شاهد جهش در زمینه اکتشافات، بهره برداری و مجوزهای برداشت مصالح معدنی بوده ایم افزوده است: این امر تاثیر خود در افزایش چشمگیر میزان قراردادها و ارجاعات و استفاده از خدمات مهندسی آن سازمان را به وضوح نشان داده است.

عبدالرحیمی اظهار داشته است: استحضار دارند که قوانین و مقررات خاص مناطق آزاد بویژه بند الف ماده 65 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب بهمن ماه 1395 مجلس شورای اسلامی تاکید نموده است که مدیران عامل سازمانهای مناطق آزاد به عنوان بالاترین مقام دولت در منطقه بوده و کلیه اختیارات، مسئولیتها و وظایف دستگاههای اجرایی به وی منتقل می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه تمامی امور مرتبط با هر گونه فعالیت در منطقه بصورت مستقل و با مجوز سازمان منطقه انجام میپذیرد می افزاید: در حال حاضر کلیه امور و فرآیندهای معدنی از ثبت محدوده تا صدور پروانه بهره برداری در این سازمان انجام می پذیرد.

با عنایت به توضیحات فوق و در راستای نیل به اهداف ذیل: – جلوگیری از طی مسافت طولانی تا مرکز استان و انعقاد قراردادهای مسئولین فنی معادن و مجوزهای برداشت در این منطقه – پرهیز از انجام مکاتبات متعدد و کاهش بورکراسی با سازمان نظام مهندسی معدن – افزایش رضایتمندی قابل توجه متقاضیان و کارفرمایان – بهره گیری بهتر و بیشتر از نیروهای بومی منطقه آزاد ماکو – تسهیل و تسریع در امور و تکریم ارباب رجوع – بهبود کیفیت خدمات مهندسی و کارشناسی پیشنهاد می گردد سازمان نظام مهندسی معدن و یا حداقل دفتر نمایندگی آن سازمان در این منطقه ایجاد شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین