پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

مرمت کاخ موزه سردار نماد همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو و میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایحان غربی با اشاره به اینکه حفظ هویت فرهنگ و تاریخ استان نیاز به همکاری و همدلی همه سازمان ها دارد گفت: مرمت کاخ موزه سردار نماد همکاری تنگاتنگ سازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان میراث فرهنگی است.

جلیل جباری روز سه شنبه در جلسه پیگیری روند پشرفت مرمت کاخ سردار ماکو افزود: آثار تاریخی كهن كه از دل تاریخ گذشته و زخم گذر زمان بر پیكر دارند، اكنون با احساس مسوولیت شهروندان و تلاش نهادها وسازمان های مرتبط می توانند از آسیب ها در امان باشند.

وی با اشاره به اینکه پس از اتمام مرمت کاخ سردار در پروژه های دیگر نیز با سازمان منطقه آزاد ماکو همکاری خواهیم کرد گفت: تقویت زیرساخت های گردشگری منطقه آزاد ماکو آغاز شده و این منطقه در کنار توسعه اقتصادی، رونق گردشگری را نیز شاهد خواهد بود.

جباری از راه اندازی نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان شوط نیز خبر داد و افزود: مرمت و احیای تمامی بناها و اماکن تاریخی، ارتقای کیفی مراکز اقامتی و نظارت بر نحوه خدمات در منطقه را در دستور کار قرار دادیم و  از واحدهای جدید سرمایه گذاری در حوزه گردشگری حمایت می کنیم.

وی از هبه اثر مهم تاریخی مربوط به دژ بسطام به میراث فرهنگی تقدیر کرد و از ارجاع این عمل خیرخواهانه به وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خبر داد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین