پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اجرایی تأسیسات زیربنایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی پروژه عملیات اجرایی تاسیسات زیربنایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو شامل ساختمان های نیروگاه، ۴ ساختمان پست برق، ساختمان مخزن آب و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب، شبکه آبرسانی، برق رسانی و گازرسانی کل محوطه فرودگاه خبر داد.

فرزاد بازیار در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو گفت: احداث پست شماره 1 (نیروگاه) به مساحت 1070 مترمربع، احداث پست شماره 3 (ایمنی زمینی و هواشناسی) به مساحت 370 مترمربع، احداث پست شماره 4 (ترمینال و تکنیکال) به مساحت 370 مترمربع، احداث پست شماره 5 (انتظامی) به مساحت 370 مترمربع که همگی شامل زیرزمین و طبقه همکف می باشد در حال اجرا است.

وی با اعلام اینکه احداث پست شماره 6 (روشنائی باند) به مساحت 476 مترمربع از دیگر پروژه های تاسیسات زیربنایی فرودگاه است ادامه داد: احداث ساختمان مخزن آب به مساحت 130 مترمربع شامل یک زیر زمین با دیواره های بتنی و محافظ دیوار آجری با ظرفیت 200 مترمکعب و احداث ساختمان تصفیه خانه و تلمبه خانه به مساحت 41 مترمربع شامل یک اتاق تلمبه خانه و دو حوضچه تصفیه از دیگر پروژه های درحال اجرا هستند.

بازیار در تشریح مشخصات تاسیسات زیر بنائی فرودگاه ماکو اظهار داشت: شبکه جمع آوری فاضلاب به طول 5100 متر و به عمق خاکبرداری 2.5 الی 3 متر و برآورد تقریبی کل خاکبرداری 13000 مترمکعب، شبکه آبرسانی به طول 7130 متر و به عمق 1.5 متر و برآورد تقریبی کل خاکبرداری 10700 مترمکعب، شبکه توزیع گاز به طول 6000 متر و به عمق 1.5 متر و برآورد تقریبی کل خاکبرداری 6300 مترمکعب،  داکت بانک برق و دیتا به طول 3000 متر به عمق 2.20 متر و برآورد تقریبی کل خاکبرداری 6500 مترمکعب و  چراغهای روشنائی محوطه و پارکینگ به تعداد 298 عدد از چهار نوع متفاوت با برآورد خاکبرداری 1735 مترمکعب از جمله مشخصات تاسیسات زیربنایی فرودگاه است.

وی مبلغ برآورد نهایی اجرای این پروژه را ۱۹۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: برای محوطه سازی فرودگاه نیز ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بازیار پهنه محوطه سازی فرودگاه را حدوداً 135 هکتار  برشمرد و افزود: ۸۰ هزار متر مکعب برآورد تقریبی کل خاکبرداری محوطه است و ۱۱ کیلومتر طول جاده های محوطه به عرض حدود ۹ متر است که در حال اجرا می باشد.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه برای تامین تجهیزات و سیستم های مورد نیاز پست های برق فرودگاه بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه برآورد شده است افزود: تامین تجهیزات و سیستم های مورد نیاز پست های برق فرودگاه از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین