پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

پیگیری های مستمر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و بازگشایی مرز بازرگان

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: بعد از پیگیری‌ها مکرر همه دستگاهها و آخرین پیگیری حقیر که خدمت جناب آقای رییس جمهور نامه نگاری کردم ، ایشان به تمامی دستگاه‌ها دستورات لازم را ابلاغ نمودند، تا کارها موثرتر دنبال شود ضمن اینکه در پی تماس تلفنی رییس جمهور محترم که هفته قبل با رییس جمهور ترکیه داشتند، نهایتا امروز مرز بازرگان بازگشایی شد.

محمدرضا عبدالرحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو افزود: سال گذشته در چارچوب تجارت بین المللی حدود 26 میلیارد دلار ترانزیت خارجی از طریق این مرز صورت گرفته و همه کشورهای منطقه از آن منتفع شده اند.

وی ادامه داد: منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور یکی از مهمترین مزیتهای جغرافیایی و اقتصادی آن استقرار یکی از مهمترین مرزهای زمینی تجاری و مسافری و گمرک بازرگان می باشد و تبادلات تجاری بین المللی نیز امروز هم برای توسعه تولید در داخل کشور و هم تولید در داخل منطقه آزاد ماکو با محوریت صادرات و تامین نیازهای داخلی از الزامات منطقه بوده که از این بازگشایی بهره مند خواهد شد.

وی گفت: مردم و جامعه محلی که در خدمت اقتصاد ملی به تسهیل گری تجارت دراین منطقه نیز مشغول هستند، قطعا از این بازگشایی نفع خواهند برد.
وی بیان کرد: باید با تمام توان با تسهیل گری و تسریع در امر پردازش بار و مسافر بتوانیم سه ماه و نیم عقب ماندگی خود را جبران کنیم .
عبدالرحیمی تاکید کرد: با تسهیل گری در این منطقه قطعا شاهد جریان تجارت مزیت دار در این منطقه خواهیم شد. تا قبل از شرایط کرونایی روزانه از این مرز هزار کامیون تردد داشت و امیدوارم با تسهیل و تسریع در فرایندها و ایفای نقش موثر همه دستگاهها بویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان پایانه ها بتوانیم این رقم را به 1500تا 2 هزار کامیون در روز افزایش بدهیم.
وی همچنین از پیگیری‌های نماینده محترم جدید منطقه و مدیران ارشد گمرک بویژه دکتر واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دوکشور که آخرین آن دیروز بود، قدردانی کرد.

گمرک بازرگان در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌ آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.
این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین ۲ کشور ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.
ایران سه مرز رسمی با ترکیه دارد که همه آنها شامل بازرگان، سرو ارومیه و رازی خوی در آذربایجان غربی قرار دارد؛ سرو نیز پس از شیوع بیماری کرونا به طور کامل بسته شده ولی تردد محدود ریلی از مرز رازی در این مدت بین ۲ کشور ایران و ترکیه صورت گرفته است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین