پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو و فنی و حرفه ای اجرایی می شود / تربیت نیروی کار آفرین و ماهر برای توسعه ماکو

تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو و فنی و حرفه ای اجرایی می شود / تربیت نیروی کار آفرین و ماهر برای توسعه ماکو

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو از اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری بین این سازمان و اداره کل فنی و حرفه ای آذربایجان غربی در راستاي ارتقاء مهارت آموزي و افزايش بهره وري نيروي انساني منطقه خبر داد.

مهدی خلف خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو گفت: این تفاهم نامه همكاري مشترك ميان اداره کل آموزش فني و حرفه اي آذربایجان غربی و سازمان منطقه آزاد ماکو در سال ۹۷ به امضاء رسیده بود که تا کنون اجرایی نگردیده وطی نشستی با مدیران فنی و حرفه ای استان زمینه های اجرای این تفاهم نامه ایجاد شده و طی هفته های آتی عملیاتی می شود.

وی با اشاره به جايگاه حقوقي، قانوني و هسته های توسعه منطقه آزاد ماکو، اعم از ترانزیت، ‌کشاورزی، معدن، صنعت و گردشگری افزود: فرصت هاي خوبي براي فعاليت در حوزه هاي مختلف سرمايه گذاري، صنعتي و گردشگري در منطقه موجود است که مي توان از اين تفاهم نامه به عنوان اولين گام براي ترسيم الگوي همكاري و هم افزايي در راستاي تامين نيازهاي مهارتي نيروي انساني منطقه آزاد ماکو نام برد.

خلفخانی گفت: در زمینه فنی و حرفه ای ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است که در صورت تحقق منابع درآمدی با طی مراحل قانونی تخصیص می یابد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی فعلی، تقویت فرهنگ کارافرینی و تلاش برای تربیت نیروی خلاق و ماهر تاثیر گذارترین اقدام است، اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای همکاری آموزشی، به منظور پرورش و آماده سازی نیروی کار متخصص و کارآمد در حوزه های مختلف جهت اشتغال در کارگاه های تولیدی واقع در شهرستان های ماکو،‌شوط و پلدشت منعقد شده است.

معاون فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: همچنین کمک به ایجاد و تجهیز کارگاه های آموزشی مرکز آموزش فنی حرفه ای،‌ مشارکت در تامین مواد مصرفی مورد نیاز جهت اجرای دوره آموزشی، نیاز سنجی و اعلام حرفه های مورد نیاز به مرکز آموزش فنی حرفه ای منطقه و نیز تلاش برای جذب و بکار گیری قبول شدگان واجد شرایط در آزمونها در بخش خصوصی از مفاد این تفاهم نامه است.

خلف خانی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید توسط مقام معظم رهبری گفت: این اقدام علاوه بر اهمیت و دقت نظر ایشان بر موضوعات اقتصادی کشور بیانگر این است که راه حل بسیاری از مشکلات کشور از موضوع تولید می‌گذرد و باید فرهنگ رونق تولید و کارآفرینی را بعنوان اقدامی فرهنگی در آحاد مردم نهادینه کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو اذعان داشت:‌ اکنون وضعیتی ایجاد شده که همه انتظار دارند سازمان منطقه آزاد یا دولت در جایی اشتغال ایجاد کند و آنها مشغول به کار شوند در حالی که در هیج جای دنیا و در کشورهای توسعه یافته، دولت یک کار آفرین بزرگ اقتصادی نیست.

خلف خانی با تاکید بر توسعه فرهنگ کارآفرینی ادامه داد: معاونت فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو به دنبال آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر در رده های سنی متعدد است و‌ آموزش مربیان فنی و حرفه ای را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

وی از سفر قریب الوقوع رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور به منطقه آزاد ماکو به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان فنی و حرفه ای کشور خبر داد و گفت:‌ علاوه بر بهره مندی از ظرفیت های فنی و حرفه ای در منطقه آزاد ماکو به دنبال مشارکت و همکاری های آموزشی فنی و حرفه ای با کشورهای همسایه از جمله ترکیه،‌ نخجوان و گرجستان نیز هستیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید بدنبال تقویت صنایع بومی رفت که هیچ تحریمی بر آنها اثر نداشته باشد خاطر نشان ساخت: امروز مسئولین منطقه آزاد ماکو به این نتیجه رسیده اند که مهارت آموزی در تربیت و پرورش و تامین نیروی کار ماهر و متخصص برای بخش های مختلف اقتصادی منطقه آزاد ماکو نقش کلیدی را ایفا می کند .

وی در پایان گفت:‌ تربیت نیروی کار ماهر و متخصص رسالتی است که معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری آن را در زمره مهمترین برنامه های خود قرار داده و تحقق این مهم با توجه با تغییرات سریع در عرصه فناوری و ایجاد نیازها و مشاغل جدید در جامعه کار سختی است با این وجود با برنامه ریزی انجام شده اتفاقات خوبی در زمینه مهارت آموزی در منطقه آزاد ماکو رخ خواهد داد که از جمله آنها می توان به ورود فنی و حرفه ای به آموزش منطقه اشاره کرد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین