پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

طرح احيا و فعال سازي محدوده ها و معادن كوچك مقياس منطقه آزاد ماکو اجرایی شد

مدیر تسهیل تولید،‌صنایع و معادن منطقه آزاد ماکو گفت: طرح احیاء و فعال سازي معادن كوچك مقياس منطقه آزاد ماکو همسو با جهش تولید در دستور کار سازمان قرار می گیرد.

آرش یوسف زاده در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو افزود: با پیگیریهای مدیریت تسهیل تولید، صنایع و معادن منطقه آزاد ماکو اولین جلسه طرح احیا معدن کوچک مقیاس با حضور معاون اقتصادی و سرمایه گذاری، نماینده شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و نماینده شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه(میدکو) و سرمایه گذاران و معدنداران فعال در حوزه های مس، منیزیت و سنگ های تزئینی منطقه در سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

ابراهیم جلیلی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان در این نشست ضمن بیان پتانسیل های معدنی منطقه و با اشاره به عقد تفاهم نامه پهنه اکتشافی این سازمان با ایمیدرو، از حضور شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران(ایمپاسکو) در منطقه استقبال و آمادگی کامل سازمان را برای همکاریهای دو جانبه ابراز داشت.

نماینده طرح احیاء نیز در این نشست با ارائه کلیات طرح و اقدامات انجام شده در سایر مناطق کشور از فعال شدن و رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید معادنی که در طی سالیان اخیر راکد بودند و یا با حداقل ظرفیت به کار خود ادامه می دادند خبر داد و اظهار داشت:‌ معادن منیزیت سسیستان و بلوچستان از نمونه این اقدامات می باشند.

قربانی افزود: معرفی سرمایه گذار، معرفی به صندوق های بیمه، مذاکره با شرکت های بزرگ برای سرمایه گذای در حوزه های مختلف و واگذاری معادن و … از جمله برخی اقدامات این شرکت در زمینه فعالسازی معادن و اجرای طرح احیاء معادن می باشند.

در ادامه بابایی نماینده شرکت میدکو نیز با تشریح برخی اقدامات و فعالیت های شرکت بیان داشت: نقش این شرکت در طرح احیا معادن بخصوص فعالسازی محدوده های مس منطقه آزاد ماکو با اهمیت است.

شایان ذکر است: فعالین و سرمایه گذاران معدنی منطقه نیز مشکلات و درخواست های خود را در جلسه مطرح نموده و نماینده طرح احیاء برنامه های قابل اجرا و عملیاتی برای مرتفع شدن هر یک از موارد را بیان نموده و مقرر گردید موضوعات معادن و محدوده های معدنی توسط ایشان جمع بندی و رایزنی های لازم در این خصوص با شرکت ها و سرمایه گذاران مرتبط انجام و در جلسات بعدی پیگیری گردد.

این جلسه اولین نشست از سلسه جلسات طرح احیا و فعالسازی معادن و محدوده های راکد منطقه آزاد ماکو است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین