پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ارتقای کیفی ساخت و سازها و رعایت دقیق مقررات ملی ساختمان و خدمات نظام مهندسی شفاف، سریع و کم هزینه درمنطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو بر رعایت الزامات مقررات ملی ساختمان در سطح منطقه آزاد با استفاده از تمام ظرفیت های مهندسی منطقه و استان تاکید کرد و گفت: خدمات نظام مهندسی باید به صورت شفاف، دقیق و سرعت عمل مناسب درمنطقه آزاد ماکو ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ محمدرضا عبدالرحیمی روز پنجشنبه در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری «نحوه ارائه خدمات مهندسی در منطقه آزاد تجـاری-صنعتی مـاکو» بین سـازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی اظهار داشت: حوزه نظام مهندسی می تواند برخی سیاست گذاری های جدید را به صورت پایلوت در محدوده جغرافیایی مناطق آزاد تجربه کند و همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو و نظام مهندسی در سطح ملی و استانی می تواند یکی از امور آینده نگرانه مطرح و الگویی برای کل نظام فنی و اجرایی کشور و خصوصا نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان باشد.

وی با بیان اینکه در طول سال های گذشته همکاری های خوبی بین سازمان نظام مهندسی استان و منطقه آزاد ماکو شکل گرفته است تاکید کرد: ‌تمام اقداماتی که در سطح مناطق آزاد انجام می شود اصولا باید با استانداردهای بالاترو ارتقا یافته تر از سایر نقاط کشور باشد.

وی حاکمیت قانون و مقررات در همه بخش ها را ضروری دانست و بیان داشت: برای اجرای تمام مقررات ملی ساختمان در سطح منطقه آزاد باید تدبیر شود و تعهد کامل مهندسان درقبال اصول و استانداردهاضمانت اجرایی این مهم خواهد بود.

عبدالرحیمی با تاکید بر اینکه فضای کسب و کار و فعالیت در مناطق آزاد باید سهل و آسان باشد ادامه داد: فعالان مناطق آزاد باید هم با حداقل دیوان سالاری و حداقل بروکراسی از مزیت ها و مشوق های قانونی، برخوردار باشند و هم حداقل هزینه ها را برای کار در مناطق متقبل شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو بر ضرورت رعایت استانداردها و از طرفی سرعت عمل و دقت و تحمیل حداقل هزینه در نظام ساخت و ساز تاکید کرد و اظهار داشت: با افزایش میزان ساخت و سازها در مناطق و برخورداری مهندسان از صرفه های ناشی از مقیاس کاهش درآمد واحد خدمات ایشان قطعا جبران خواهد شد.

عبدالرحیمی با اشاره به اینکه مناطق آزاد مستثنی از مقررات و قوانین کشور و با قوانین خاص خود اداره می شود گفت: ساخت و سازهای اصولی،‌ ضابطه مند و برمبنای قانون برای مردم و سرمایه گذاران هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

وی به توسعه همکاری بین سازمان منطقه آزاد ماکو و نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد و خواستار کاهش هزینه های نظام مهندسی در منطقه آزاد به منظور ارائه الگویی از مجموعه ساخت و ساز کیفی، ضابطه مند و کم هزینه همراه با توانمندسازی مهندسان در جفرافیای منطقه آزاد ماکو به منظور معرفی به سرزمین اصلی شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین