پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای همکاری با منطقه آزاد ماکو به منظور توسعه منطقه

 اتصال تبریز به ماکو به شکل آزادراهی و بزرگراهی یکی از برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است

وزیر راه و شهرسازی در آستانه هفته دولت در سفر به استان آذربایجان‌غربی، از افتتاح و آغاز چندین پروژه بزرگراهی و آزادراهی و همچنین مسکن خبر داد و اعلام کرد: اتصال تبریز به ماکو به شکل آزادراهی و بزرگراهی یکی از برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که برای افتتاح و بازدید از چندین پروژه حمل و نقلی و مسکنی در آستانه هفته دولت به استان آذربایجان غربی سفر کرده است، در جریان این سفر، گفت: در سفر به استان هم از آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن و زیرساختی بازدید می‌شود و هم تعدادی از طرح‌ها افتتاح و تعدادی طرح جدید آغاز خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امیدوار هستیم با همتی که مردم، فعالان اقتصادی، مسئولان، استاندار و نمایندگان استان دارند، بتوانیم برنامه توسعه آذربایجان غربی را در حوزه زیرساخت و مسکن، گسترس و شتاب بدهیم تا مردم استان از کیفیت مطلوب‌تری از زیرساخت‌ها و سایر امکانات، بهره‌مند شوند.

عضو کابینه دولت دوازدهم در سفر به استان آذربایجان غربی از افتتاح تعدادی طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و افزود: منطقه آزاد ماکو یک فرصت بسیار مناسب برای شکوفایی ناحیه شمالی استان است. دروازه کشور به کشورهای همسایه است و ما برای آنکه زیرساخت‌های آنجا آباد شود و توسعه پیدا کند از مشارکت منطقه آزاد حمایت می‌کنیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه احداث فرودگاه ارومیه با مشارکت منطقه آزاد انجام شد، توضیح داد: در احداث باند دوم راه یا ساخت آزادراه در این منطقه تاخیر شده است. از سال گذشته تاکنون پیشرفت های خوبی شده است و امروز و فردا در حضور مسئولان استانی در خصوص تکمیل باقیمانده راه تصمیمات جدید و فوری اتخاذ خواهد شد.

وی تصریح کرد: اتصال تبریز به ماکو به شکل آزادرراهی و بزرگراهی یکی از برنامه های مهم وزارت راه و شهرسازی است. فعالیت های وزارت راه و شهرسازی در تکمیل آزادراه تبریز-مرند با پیشرفت مناسبی همراه بوده است. یکی از رکوردهای احداث آزادراه، آزادراه تبریز-مرند است و اتصال مرند به ایواوغلی و ایواوغلی به مرند، جزو برنامه های وزارت راه و شهرسازی است.

اسلامی مشارکت منطقه آزاد را در احداث آزادراه تبریز- مرند مثبت ارزبای کرد و توضیح داد: در برنامه است تا بخشی از این مسیر را به شکل آزادراهی و بخش دیگر را به شکل بزرگراهی به سرانجام برسانیم. اینها از جمله موضوعاتی بوده است که در سفرهای قبلی با استاندار آذربایجان غربی در مورد آن توافق کردیم و در این سفر و مذاکرات آتی به نتیجه خواهیم رساند.

بزرگراه مرند – ایواوغلی در دو قطعه اجرا می‌شود که قطعه اول آن به طول ۱۵ کیلومتر و قطعه دوم به طول ۲۰ کیلومتر است.این مسیر ترانزیتی یک خطه و منتهی به مرز بازرگان، گذرگاه عبور کامیون‌های باری ایران به مقصد ترکیه و کشور‌های اروپایی و بالعکس است و سالانه افزون بر ۲۰ هزار کامیون کشنده از آن استفاده می‌کنند که همین امر وقوع تصادفات خونین می‌شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین