پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

گام های ماندگار سازمان منطقه آزاد ماکو در بخش فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری

***احداث چهار سالن ورزشی چندمنظوره در منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در دولت تدبیر و امید چهارسالن ورزشی سرپوشیده در شهرهای ماکو، شوط، پلدشت و بازرگان از محل درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو احداث شده است.

محمدرضا عبدالرحیمی روز سه شنبه در تشریح دستاوردهای فرهنگی دولت یازدهم و دوازدهم در منطقه آزاد ماکو افزود: برگزاری نمایشگاه ها، نشست‌ها، اجرای طرح مدارس مروج سلامت، بازدید و دلجویی از افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی، انعقاد تفاهم نامه ها  با کمیته امداد و بانک قرض الحسنه رسالت از جمله اقدامات این سازمان است.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف ورزشی در سطح (منطقه ، ملی و بین المللی)، اجتماعی و سلامت، جشنواره‌های بومی و محلی، حمایت از نخبگان ورزشی، مدال آوران و استارآپ ها، راه اندازی سایت های ورزشی، میزبانی ارودهای تیم ملی، اخذ امتیاز میزبانی و برگزاری مسابقات فوتسال مقدماتی دسته 3کشور، برگزاری دوره های استعداد یابی ، دوره های آموزش داوری  و مربیگری، اجرای طرح پایش سلامت کارکنان سازمان، توزیع بسته های مواد غذایی و بهداشتی بین نیازمندان از دیگر اقدامات این حوزه عنوان کرد.

 

***توسعه زیر ساخت ها، تسهیلات و خدمات گردشگری  وبازاریابی  و تبلیغات

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه در توسعه زیر ساخت‌های گردشگری اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: مرمت و احیای سایت ‌های تاریخی و بناهای تاریخی ، احداث مجموعه آبدرمانی آبگرم شوط، اجرای منظر سازی و ساماندهی مسیر پله های قلعه تاریخی، احداث آبنمای موزیکال بوستان امام خمینی(ره) و انجام مطالعات در راستای توسعه گردشگری از جمله این موارد می باشد.

عبدالرحیمی اضافه کرد: همچنین در توسعه سرمایه گذاری نیز عملیات اجرایی و احداث طرح های سرمایه گذاری گردشگری توسط بخش خصوصی در ساخت و احداث هتل، اقامتگاه های بوم گردی مجموعه چند منظوره تفریحی ، تجاری ، اقامتی و ورزشی صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در توسعه تسهیلات و خدمات گردشگری نیز اقداماتی صورت گرفته است، ادامه داد: تهیه و تدوین دستور العمل کمیسیون درجه بندی تاسیسات گردشگری منطقه و تصویب در هیات مدیره، تهیه و تدوین دستور العمل صدور مجوز برای دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری، تهیه و تدوین دستور العمل صدور مجوز برای مراکز اقامتی موقت، کاشانه میهمان و خانه های استیجاری از جمله این اقدامات است.

وی اضافه کرد: پیگیری و تصویب تسهیلات برای هتل 4ستاره در حال ساخت از محل منابع صندوق توسعه ملی، تشکیل تیم نظارت تلفیقی از تاسیسات گردشگری، دریافت کدکاربری و دسترس به سامانه جامع آماری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی جهت یکپارچه سازی و ساماندهی پایگاه داده های آماری گردشگری، برگزاری دوره های آموزشی و توانمند سازی برای فعالان و تاسیسات گردشگری و یکپارچه سازی صدور مجوز تاسیسات گردشگری در سطح منطقه توسط سازمان منطقه آزاد ماکو ازدیگر اقدامات توسعه تسهیلات و خدمات می باشد.

وی همچنین به بازاریابی و تبلیغات حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: تهیه و توزیع پک های تبلیغاتی منطقه آزاد ماکو از قبیل بروشور، نقشه و کتابچه راهنما، شرکت در نمایشگاه های بین المللی گردشگری تهران، جمهوری آذربایجان(باکو)، ارمنستان(ایروان) و ترکیه استانبول ، شرکت در نمایشگاه های ملی گردشگری در کیش، قشم، شیراز و ارومیه، تهیه و نصب سازه های تبلیغاتی از جاذبه های گردشگری ، برگزاری جشنواره نوروزی در طول ایام نوروز و برگزاری تورهای اینفو برای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری داخلی از اقدامات در این حوزه می باشد.

 

*** هفت باب مدرسه با مشارکت خیرین تجهیز و نوسازی مدارس در سطح منطقه احداث شده است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به احداث 7باب مدرسه با مشارکت خیّرین تجهیز و نوسازی مدارس در سطح منطقه اذعان داشت : امسال نیز سه مدرسه روستایی جدید در شهرهای مختلف منطقه با پیشرفت فیزیکی حدود 25درصدی احداث می شود.

عبدالرحیمی ادامه داد: تجهیز و تعمیر پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان ماکو، برگزاری کلاس‌های کنکور برای دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی در رشته‌های تخصصی و عمومی، برگزاری کارگروه‌های تخصصی آموزشهای محیط زیست در مدارس منطقه، تهیه بسته‌های حمایتی برای 3000 نفر از دانش آموزان بی بضاعت منطقه برای شروع سال تحصیلی جدید از جمله اقدامات حوزه فرهنگی، آموزش و هنری سازمان است.

وی برگزاری کارگروه های تخصصی آموزشهای محیط زیست در مدارس منطقه، برگزاری مسابقات رباتیک میان دانش آموزان منطقه، آموزش و حمایت از نفرات برگزیده جهت راه یابی به مسابقات کشوری توسط سازمان از دیگر اقدامات عنوان کرد.

 

*** اجرای طرح مدارس کارآفرین با  همکاری اندیشکده سازمان

وی ادامه داد : تشکیل کارگروه و شورای مشورتی مدارس کارآفرین( جهت اجرایی نمودن طرح مدارس کارآفرین در منطقه و توانمندسازی معلمان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول در زمین تدریس خلاق)، برگزاری همایش مدارس کارآفرین برای 200 نفر از معلمان منتخب از سطح منطقه، برگزاری دوره مجازی آشنایی با مدارس نمونه کشوری برای تعدادی از معلمان مقطع ابتدایی و متوسطه اول در منطقه، برگزاری کارگاه روش تدریس تعاملی برای معلمین توانمند منطقه با حضور دکتر نیرو از معلمین برتر در زمینه روش تدریس تعاملی-برنامه مدارس کارآفرین را از اقدامات مهم این حوزه برشمرد.

عبدالرحیمی برگزاری کارگاه نو آفرینی آموزشی و تربیتی برای معلمین توانمند منطقه(تقویت مهارت مساله یابی و ارائه راه حل های خلاق)-برنامه مدارس کارآفرین، برگزاری کارگاه‌های تولید محتوا برای معلمین منطقه-برنامه مدارس کارآفرین، ایجاد 56 پایگاه قرآنی در مساجد منطقه از سوی حوزه فرهنگی ، برگزاری سومین دوره مسابقات قرآن کریم با 3300 نفر شرکت کننده و چهلمین دوره مسابقات قرآنی استان، برپایی 5 دوره نمایشگاه کتاب با بیش از 40000 جلد کتاب از 100 ناشر برتر کشوری با موضوعات مختلف فرهنگی و مذهبی، برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله، دهه مبارک فجر، ماه مبارک رمضان، ماه محرم، جشن های نیمه شعبان، هفته وحدت، ایام فاطمیه و… به تعداد بیش از 200 برنامه در سطح منطقه از دیگر اقدامات حوزه فرهنگی، هنری و آموزش است.

وی اضافه کرد: تکریم جایگاه افراد در جامعه صورت گرفته، تجلیل بیش از 1000 نفر از اقشار مختلف منطقه اعم از کارمندان، هنرمندان، مداحان، فعالان قرآنی، جانبازان،پرستاران، نخبگان دیگر فعالیت حوزه فرهنگی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه با بیان اینکه در راستای حمایت از هیات مذهبی و مساجد مبلغ 680 میلیون تومان برای احداث مصلی شهرستان ماکو و تجهیز مساجد منطقه هزینه شده است، افزود: همچنین مساعدت مالی برای نهادهای مختلف منطقه جهت اعزام کاروان های راهیان نور، اهداء 2000 جلد قرآن و 7000 جلد کتابچه های دعا به مساجد منطقه، برگزاری کنسرت ها( بیش از 8 کنسرت)، برگزاری نمایشگاه های خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، سمپوزیوم و جشنواره فیلم تلگرامی دیگر اقدامات حوزه فرهنگی، هنری و آموزش است.

وی اکران فیلم های سینمایی در مناسبت های مختلف، تهیه کتاب شناسنامه هنرمندان منطقه، استعدادیابی، آموزش و ارتقای سطح هنر منطقه، تشکیل اتاق فکر هنرمندان  و کارگروه های تخصصی و برگزاری کارگاه های آموزشی در رشته های هنری مختلف را اقدامات حوزه هنری سازمان عنوان کرد.

*** مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو در احداث ۱۱۳ مسکن محرومین در دولت تدبیر و امید

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به بند(ز) ماده 112 قانون پنجم توسعه کشورگفت: در این راستا سازمان منطقه آزاد ماکو تاکنون 113 مسکن محرومین در سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت احداث و به نیازمندان تحت پوشش های کمیته امداد و بهزیستی تحویل شده است.

عبدالرحیمی در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو افزود: برای احداث این 113 واحد مسکن محرومین بیش از 10میلیارد ریال از محل درآمد سازمان هزینه شده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری براساس توافق نامه، تعداد 617 واحد مسکن ، تعمیر، تجهیز و بهسازی خواهند گردید که با مشارکت سازمان و کمیته امداد امام با مشارکت 50درصدی به مبلغ 16میلیارد و 420میلیون ریال اجرا می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین اضافه کرد : در سال‌97 نیز مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون ریال از طرف سازمان به مسکن معلولین ( مددجویان تحت پوشش بهزیستی ) مساعدت گردیده است.

عبدالرحیمی اضافه کرد: میزان مبالغ واریزی به حساب خزانه از محل بند(ز) ماده 112برنامه پنجم پنجساله توسعه و بند(الف) ماده 83 برنامه ششم توسعه مبلغ بیش 31میلیارد ریال بوده است .

وی با اشاره به اینکه مبلغ بیش از 5میلیارد و 894میلیون ریال از محل واریز های سال 95، توسط کمیته امداد در حوزه حمایتی 47درصد، در حوزه فرهنگی 20درصد و حوزه مسکن محرومین 33درصد در شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت هزینه شده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: همچنین در سال 95، مبلغ بیش از 5میلیارد و 894میلیون ریال از محل واریز های سازمان توسط ادارات بهزیستی منطقه در حوزه مسکن، اشتغال و درمان برای مددجویان تحت پوشش خود هزینه نموده است.

وی اجرای طرح مفتاح الجنه ، بازدید و دلجویی از مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی در نوروز 97 به مبلغ سی میلون تومان از دیگر برنامه های حوزه اجتماعی برشمرد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها غیرفعالند.

تازه ترین عناوین