پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

هشدار جدی رئیس شبکه بهداشت و درمان / سرعت رشد کرونا در ماکو سه برابر میانگین استانی است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماکو در نشست خبری با تشریح دستور العمل های ابلاغی ستاد ملی کرونا با اعلام اینکه سرعت رشد کرونا در ماکو سه برابر میانگین استانی است گفت: متاسفانه بالاترین نرخ رشد ابتلا به ویروس کوئید۱۹ در سطح استان مربوط به شهرستان ماکو است ولی خوشبختانه روند بهبود بیماران کرونایی نیز در این شهرستان خوب است.

دکتر رحیم صمدی با بیان اینکه تا کنون ۳۳۹ نفر در سطح شهرستان ماکو مبتلا به ویروس کرونا شده اند افزود: از این تعداد ۳۱۲ نفر بهبود یافته، ۱۱ مورد بستری و ۴ نفر متاسفانه جانشان را از دست داده اند.

وی توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری مراسمات عزاداری را راه گشا و مدبرانه توصیف کرد و افزود: تصویر عزاداری منتشر شده حضرت آیت اله خامنه ای فصل الختام نحوه عزاداری در این ایام برای مردم ولایت مدار است.

دکترصمدی گفت: می توانیم با همکاری مردم بافرهنگ ماکو،‌  عزاداری در این شهرستان را به عنوان الگوی عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح کشور معرفی کنیم و این مهم با همکاری مردم شریف منطقه امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه این بیماری در افراد مختلف تاثیرات متفاوتی دارد افزود: هم اینک یک نفر بیمار ۳۰ ساله بدون بیماری زمینه ای در وضحیت وخیم قرار دارد و این نشان می دهد افراد سالم فکر نکنند در صورت ابتلا به این ویروس حتما بهبود می یابند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو، کرونا را بیماری هزار چهره توصیف کرد و گفت: در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی در روزهای تاسوعا و عاشورا موج سوم کرونا با شدت بیشتری در راه  است و اگر به اصول بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی توجه نشود، بی‌شک وضعیت این بیماری در منطقه وکشور بحرانی‌تر خواهد شد و باید نگران موج‌های بعدی این بیماری باشیم.

وی با بیان دستور العمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص نحوه عزاداری گفت: برای حفظ سلامت عزاداران لازم است در فضای بسته عزداری نکنیم؛ چرا که در محیط بسته چه با سقف بلند یا کوتاه، امکان گردش ویروس وجود دارد و این به معنای ابتلا به ویروس است.

وی با بیان اینکه هرگونه حرکت به صورت دسته‌های عزاداری ممنوع است، خاطرنشان کرد: باید از این حرکت به صورت دسته عزاداری به منظور تجمع، چه همراهان دسته عزاداری و چه افرادی که در مراسم شرکت می‌کنند، خودداری شود؛ در نتیجه شیوه عزداری امسال این خواهد بود که ما هیچ دسته عزداری متحرکی را نخواهیم داشت.

صمدی خاطرنشان کرد: راه انداختن دسته یا گروه‌های ثابت با طبل و سنج، با توجه به اینکه سنج و طبل باعث تجمع افراد می‌شود، ممنوع بوده و عزداری‌ها صرفا در فضای باز، بدون تحرک و جابجایی و عملا با فاصله‌گذاری اجتماعی و به مدت حداکثر دوساعت انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: توصیه ما فاصله یک تا دو متر است؛ به صورتی که این فاصله عرضی و طولی صورت گیرد و اگر در مرکز یک فضای چهار متر مربع قرار گیریم، این فاصله یک تا دو متری تأمین خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو با اشاره به چگونگی توزیع نذورات مردم در ماه محرم، بیان داشت: تا جایی که ممکن است مردم باید نذورات خود را به صورت خشک توزیع کنند و اگر مشکل شرعی در نذورات خود داشتند که باید حتماً این نذورات طبخ شود، این کار باید با نظارت همکاران ما و با سلامت کامل تهیه، بسته‌بندی و به صورت بیرون‌بر توزیع شود.

وی با بیان اینکه در عزاداری امسال در هیچ هیأتی در محوطه باز علاوه بر توزیع نذورات، صرف چای، شربت، شیر و… را نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: بر پایی هر ایستگاه صلواتی، چادر و موکب امکان‌پذیر نیست؛ ضمن اینکه باید در فضای باز، عزاداران طوری استقرار داشته باشند که در فاصله کناری و پشتی بین افراد فاصله دومتری وجود داشته باشند.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین