پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

از ظرفیت های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و توریستی منطقه آزاد ماکو باید به نحو درست و کامل بهره برداری شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: از ظرفیت های اقتصادی ، صنعتی ، کشاورزی و توریستی منطقه آزاد ماکو باید به نحو درست و کامل بهره برداری شود.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، ظهر امروز حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در دیدار بادکتر عبدالرحیمی مدیرعامل سازمات منطقه آزاد ماکو ضمن قدردانی از زحمات انجام شده، منطقه آزاد ماکو را یکی از فرصت های طلایی استان آذربایجان غربی در پیمودن مسیر توسعه عنوان کرد.

وی گفت: منطقه آزاد ماکو با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی استان و امتیازات مرزی و دارا بودن جاذبه های تاریخی و زمینه های کشاورزی یکی از مناطق بسیار مستعد برای سرمایه گذاری و حرکت به سمت توسعه در استان است که متأسفانه در سالهای گذشته نتوانسته آنچنان که شاید و باید انتظارات یک منطقه آزاد پویا و پر رونق را از خود نشان دهد.

حجت الاسلام قریشی افزود: گستردگی جغرافیایی این منطقه و عدم محدودیت متمرکز در این بخش یکی از مهمترین دلایل برای عدم رغبت سرمایه گذاران و حضور مردم در این منطقه است که امیدواریم تصمیمات درستی در این زمینه اتخاذ و عملیاتی شود .

امام جمعه ارومیه در ادامه سخنان خود به ضرورت اطلاع رسانی گسترده امتیازات و امکانات منطقه آزاد ماکو برای سرمایه گذاران استانی و ملی اشاره کرده و گفت: تلاش کنید با تبیین کامل شرایط فعلی منطقه آزاد ماکو و تشریح شرایط سرمایه گذاری و تسهیلات در نظر گرفته برای سرمایه گذاری در این منطقه با استفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز استان و سایر رسانه ها از جذب سرمایه گذاران به این منطقه غافل نشوید چرا که حضور سرمایه گذاران در این منطقه باعث رونق اقتصادی ، اشتغال و توسعه دراین منطقه خواهد شد .

وی در ادامه به ضرورت تکمیل زیرساخت های سفر در این منطقه اشاره کرده و گفت : با تکمیل زیرساخت های سفر مانند راه ها و هتل ها و مناطق تاریخی و سیاحتی و توجه ویژه به بخش گردشگری میتواند منطقه آزاد ماکو را به لحاظ وجود بناهای تاریخی و جاذبه های توریستی متحل کند فلذا امیدواریم در این بخش نیز اقدامات جدی و عملی با مشارکت همه مدیران در استان را شاهد باشیم.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین