پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

روند پرشتاب توسعه واحدهای تولیدی منطقه آزاد ماکو در شرایط کرونا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: روند توسعه واحدهای تولیدی منطقه آزاد ماکو در این شرایط سخت پرشتاب است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه ارومیه، محمدرضا عبدالرحیمی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی وامام جمعه ارومیه ضمن قدردانی از توجهات ویژه نماینده ولی فقیه در استان به توسعه منطقه آزاد ماکو، گزارش مبسوطی از عملکرد این منطقه در آماده سازی زیرساخت ها و محرومیت زدایی ها در این منطقه ارائه داد.

وی گفت : علیرغم محدودیت واردات در ایام کرونا شاهد فعالیت واحد های تولیدی در این منطقه هستیم که امیدواریم مشکلات تأمین مواد اولیه کارگاه ها و کارخانه های تولیدی در این منطقه تسهیل شده و شاهد رونق تولید در منطقه آزاد ماکو باشیم .

عبدالرحیمی افزود : غیر محصور بودن منطه آزاد ماکو مشکل اصلی در مسیر توسعه این منطقه است که برنامه ریزی هایی در این خصوص صورت گرفته که امیدواریم در ایام نچندان دور با محصور شدن منطقه آزاد ماکو و تسری مزیتهای قانونی مناطق آزاد در کل محدوده تسریع در روند رشد و توسعه این منطقه را شاهد باشیم .

وی در ادامه سخنان خود تمرکز سازمان منطقه آزاد ماکو را درحوزه های عمران و آبادانی منطقه ای مطرح کرده و گفت : اعتبارات جذب شده در منطقه آزاد ماکو با توجه به گستردگی منطقه آزاد بیشتر متمرکز در محرومیت زدایی ها ، مشارکت در ساخت راه ها ، بهسازی و تجهیز مدارس ، بیمارستان ها و رفع مشکلات شهری و روستایی شده است که امیدواریم متولیان استانی و مدیران در تسریع روند خدمات رسانی به مردم این منطقه مشارکت بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خاطر نشان کرد : بحمدالله در سال گذشته با کاهش هزینه های جاری در منطقه آزاد ماکو شاهد افزایش 30 درصدی عملکرد فعالیتهای عمرانی بودیم که امیدواریم با مشارکت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی و سایر نهاد ها و سازمانها شاهد محرومیت زدایی از این منطقه باشیم .

وی به ظرفیت عظیم کشاورزی منطقه پلدشت و اطراف آن اشاره کرده و گفت : با افتتاح و تکمیل سد کرم آباد و مشارکت و سرمایه گذاری بخش های خصوصی و دولتی و برخی نهاد های عمومی امیدواریم شاهد رونق کشاورزی و صنایع مادر در این منطقه باشیم که اقدامات اولیه در این خصوص صورت گرفته که با پایدار شدن شرایط اثرات آن را در منطقه خواهیم دید .

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه گزارشات خود گفت : مدیر عامل منطقه آزاد ماکو در ادامه گزارشات خود گفت : با لطف الهی هم اکنون 110 واحد صنعتی و کارخانه در منطقه آزاد ماکو وجود دارد که 99 درصد آنها فعالند که انتظار داریم با بهبود شرایط زیر ساختی منطقه و تکمیل پروژه های حمل و نقلی و لجستیک شاهد افزایش 10 برابری این واحدها و سرمایه گذاری ها باشیم که یقینا باعث رفع مشکلات اشتغال و توسعه در استان خواهد شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین