پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به استفاده حداکثری از ظرفیت های حوزه گردشگری

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پیامی به مناسبت روز جهانی گردشگری به استفاده حداکثری از ظرفیت های حوزه گردشگری به عنوان منبع بسیار ارزشمند اشتغالزایی کم هزینه و عادلانه ترین شیوه توزیع ثروت در منطقه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ در متن پیام محمدرضا عبدالرحیمی آمده است:

ششم مهر ماه سالروز جهانی گردشگری را به همه مردم به ویژه فعالان و خادمان صنعت گردشگری منطقه آزاد تبریک و تهنیت عرض می کنم.

روز جهانی گردشگری که هر ساله در 27 سپتامبر گرامی داشته می شود، روز یادآوری و آگاهی بخشی به جامعه از ارزش های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی گردشگری و سهم این بخش در دست یابی به اهداف توسعه پایدار است.

امسال جهان این روز را علیرغم آسیب فراوان صنعت سفر و گردشگری با شعار “گردشگری و توسعه روستایی” که نشانگر توانایی منحصر به فرد این بخش در ایجاد توسعه اقتصادی و فراهم آوردن فرصت هایی در خارج از شهرهای بزرگ به ویژه در کشور عزیزمان ایران و منطقه ما است، گرامی می دارد.

سازمان جهانی گردشگری برای کمک به دولت ها و بخش خصوصی و ستاد ملی کرونا در کشورمان در کاهش تاثیرات ویروس کرونا بر گردشگری و بهبود بخشیدن به آن، توصیه های علمی و دستورالعمل هایی را برای راه اندازی مجدد گردشگری ارائه کرده است. این برنامه های عملیاتی برای آینده ای پایدار و مقاوم بر اهمیت گردشگری برای جوامع روستایی، به ویژه در زمینه بحران کرونا تاکید کرده است. سازمان جهانی گردشگری پیش بینی می کند که گردشگری داخلی قبل از گردشگری بین المللی احیاء می شود و اگر بخوبی مدیریت شود، این امر به ویژه از طریق حمایت از معیشت و تقویت اقتصاد محلی، می تواند به نفع جوامع روستایی باشد.

منطقه آزاد ماکو با داشتن روستاهای برخوردار از طبیعت زیبا و سنتهای دیدنی دارای ظرفیت مناسبی برای توسعه بوم گردی و گردشگری روستایی است که از رهگذر ایجاد و توسعه این فعالیتها در مناطق روستایی منطقه، باعث ایجاد اشتغال، اصلاح توزیع درآمد، حفظ محیط زیست و فرهنگ بومی و ارتقای سطح مشارکت مردم محلی می شود.

لذا، استفاده حداکثری از این ظرفیت ها به عنوان منبع بسیار ارزشمند اشتغالزایی کم هزینه و عادلانه ترین شیوه توزیع ثروت در منطقه امروز باید دستور کار همه ما باشد.

در این راستا یکی از تلاش های ما در منطقه آزاد ماکو به فعلیت درآوردن ظرفیت های کم نظیر محصولات گردشگری روستایی در سطح منطقه از طریق تکمیل و توسعه زیرساخت ها، معرفی صحیح داشته ها و ساماندهی جاذبه ها و میراث تاریخی، فرهنگی و طبیعی این مناطق با مشارکت همه مردم خواهد بود و امیدوارم با تلاش های شبانه روزی همه ما اعم از دولت و مردم و نقش آفرینی بخش خصوصی هم در کوتاه مدت در دوران پساکرونا و هم در بلند مدت شاهد رشد و توسعه پایدار و فراگیر در سطح منطقه به ویژه روستاها باشیم.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین