پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

آغاز استانداردسازی کیفیت خدمات تاسیسات گردشگری منطقه آزاد ماکو

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: استانداردسازی کیفیت خدمات تاسیسات گردشگری به استناد ماده ۱۹ آیین نامه چگونگی اداره اماکن عمومی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات و ترغیب و تشویق سرمایه گذاران و بهره برداران تاسیسات گردشگری منطقه آزاد ماکو در ارائه خدمات و سرویس با کیفیت برتر شروع شده است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو عبداله زاده در حاشیه بازدید میدانی مدیر و ارزیاب عامل تطبیق و استانداردسازی از مراکز اقامتی منطقه آزاد ماکو، افزود: مراکز اقامتی سطح منطقه براساس استانداردهای مشخص در حوزه های مختلف فنی، خدماتی، ایمنی، بهداشت و … از سوی عامل تطبیق و استانداردسازی و تحت نظارت سازمان منطقه آزاد ماکو ارزیابی می شوند و براساس ارزیابی های انجام شده درجه بندی خواهند شد.

شایان ذکر است: استاندارد سازی برای کالا یا محصول از قرن‌ها پیش مرسوم بود، اما در قرن بیست و یکم به خصوص در دهه اخیر با توجه به حجم گسترده نیاز و استفاده مردم به خدمات همچون تاکسی ، نظافت ساختمان، تعمیر اتومبیل، شرکت‌های توریستی، مراکز دانشگاهی، سیستم قضایی، وکلا، رسانه‌ها، پزشکان، نهادهای نظارتی (سازمان نظام پزشکی و نظام مهندسی) اهمیت استاندارد سازی بیشتر آشکار می‌شود.

بر اساس الزامات بند یک سند ایزو 9001 (ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵) دامنه کاربرد همه سازمان‌ها بدون توجه به نوع و اندازه محصول و خدماتی که ارایه می‌کنند، کاربرد دارد. در ایران بسیاری از مردم فکر می‌کنند کالا یا محصول باید استاندارد باشد و تصور اینکه خدمات نیز باید استاندارد سازی شوند برایشان سخت است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین