پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

هفته‌ای یک واحد تولیدی در منطقه آزاد ماکو افتتاح شده است

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به تلاش همه جانبه در این منطقه برای تحقق شعار جهش تولید طی سال جاری گفت: از ابتدای امسال به صورت میانگین در هر هفته، یک واحد تولیدی در این منطقه به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، ابراهیم جلیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این‌که سال‌جاری سالی پر از فعالیت و تلاش برای حوزه معاونت اقتصادی است، اظهار داشت: با وجود شیوع بیماری کرونا و نوسان ارزی، این موفقیت بسیار چشمگیر است.

وی با بیان اینکه تیم معاونت اقتصادی با تلاش شبانه روزی خود به فعالان اقتصادی ارائه خدمت کرده و هر مشکلی انگیزه آنها را برای تسهیل و تسریع امور تقویت می‌کند، افزود: در ۱۴۰ روز کاری گذشته سال‌جاری، ۲۰ واحد صنعتی و معدنی در منطقه آزاد ماکو به بهره برداری رسیده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: واحدهای تولیدی قابل توجه و عظیمی نیز با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد در مرحله نزدیک به بهره برداری قرار دارد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه سال گذشته هر ۱۰ روز بهره برداری از یک واحد تولیدی را داشتیم، امسال رکورد جدیدی را تجربه کردیم و توانستیم آن را به یک هفته کاهش دهیم.

جلیلی گفت: در حال حاضر حدود ۳۲۰ واحد تولیدی صنعتی، معدنی، کشاورزی و ارائه خدمات گردشگری فعال رسمی در منطقه داریم که ارزش تولیدات آنها در نیمه نخست امسال نزدیک به ۲۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اظهار داشت: با افزایش و به بهره برداری رسیدن واحدهای جدید اقتصادی در ۶ ماهه دوم سال این عدد نیز افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

وی بیان داشت: در حوزه صادرات با وجود مشکلات ناشی از بسته بودن یا محدود بودن مرزهای کشور و رفع تعهدات ارزی حدود ۲۰ میلیون دلار صادرات خدمات، کالاهای تولیدی منطقه و صادرات مجدد داشته ایم.

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین