پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

۸ میلیارد ریال برای تجهیز دستگاه تصویر برداری سی تی اسکن ماکو به دستگاه انژکتور دوال و سامانه پکس هزینه شد

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: یک دستگاه پیشرفته انژکتور دوال سی تی اسکن (سرنگ تزریق ماده حاجب) ساخت کمپانی Nemoto ژاپن به ارزش بیست و چهار هزار (24000) یورو (هفت میلیارد ریال) توسط سازمان منطقه آزاد ماکو خریداری و به بیمارستان فجر ماکو اهدا شد.

دکتر یادگاری در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه استفاده از دستگاه انژکتور دوال، امکان انجام سی تی اسکن های با کنتراست، برای بیماران فراهم میکند افزود: انژکتور، وسیله تزریق کننده ماده حاجب در رادیولوژی است که برای به دست آوردن تصاویر مناسب از اندام های داخلی بدن به کار می رود.

وی اضافه کرد: در راستای ارتقاء خدمات تشخیصی و خدمت رسانی به شهروندان منطقه با توجه به مشکل ذخیره تصاویر پزشکی، یک دستگاه سخت افزار به عنوان سرور و نرم افزار سامانه ارتباط و بایگانی تصویری (PACS) به منظور ذخیره، بازیابی، انتقال و نمایش تصاویر دستگاه سی تی اسکن و سایر تصاویر پزشکی نیز توسط سازمان منطقه آزاد ماکو خریداری شد.

دکتر اسلام یادگاری در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه برای خرید این دستگاه ۷۷۰ میلیون ريال هزینه شده است افزود: با نصب و راه اندازی سامانه پکس در بیمارستان فجر ماکو امکان ذخیره و نمایش تصاویر پزشکی در نقاط مختلف بیمارستان داخل شبکه و تحت وب فراهم شده است.

وی افزود: سامانه پکس مي تواند تصاوير حاصل از روش هاي مختلف تصويربرداري تشخيصي مانند MRI ،CT SCAN ، سونوگرافي، راديوگرافي و… را به صورت تصاوير ديجيتالي ذخيره و بازخواني كند.

شایان ذکر است: اين سامانه با كاهش هزينه‌هاي ذخيره‌سازي كه به صورت الكترونيكي انجام مي‌شود (نسبت به بايگاني‌هاي فيلم و كليشه)، كمك شاياني به مديريت بيمارستاني مي كند. با ارسال تصاوير از طريق شبكه، زمان دستيابي پزشك معالج به نتيجه تصوير برداري به حداقل ميرسد. با سامانه پکس تمام گرافي ها و CT اسكن هاي انجام شده به صورت شبكه در تمامي بخش هاي بيمارستان كه با بيمار سروكار دارند با كيفيت عالي قابل مشاهده است و امكان مشاهده گرافي ها از خارج بيمارستان و به طور اينترنتي فراهم می باشد.
لازم به ذکر است یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته 16 اسلایس، ساخت کمپانی توشیبا ژاپن به ارزش 452،000 دلار، در سال گذشته توسط سازمان منطقه آزاد ماکو خریداری و در محل بیمارستان فجر ماکو نصب و راه اندازی گردیده است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین