پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

آغاز ساخت فیلم مستند اقبال السلطنه در منطقه آزاد ماکو

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، نویسنده و کارگردان فیلم اقبال السلطنه از آغاز مراحل ساخت فیلم مستند «اقبال السلطنه» سردار ماکو، كاري از مجموعه صدا و سيماي مركز آذربایجان غربی و همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد.


احدعبادی افزود: «اقبال السلطنه» به صورت فيلم مستندساخته مي شود كه بازسازی بخشی  از زندگی سردار ماکو حدود ۱۰۰ سال پیش می باشد.

وي با بيان اينكه ساخت اين فیلم مستند بيش از یک ماه طول مي كشد، ادامه داد: همه عوامل اين فيلم را هنرمندان با سابقه و بومي منطقه آزاد ماکو تشكيل مي دهند و اميدواريم كاري شاخص و فاخر باشد.

عبادی اضافه كرد: این مستند در یک قسمت ۴۵ دقیقه‌ای به زندگی سردار ماکو، اوج و فرود زندگی و زمان به حکومت رسیدن او می‌پردازد. قرار بود این مستند خرداد امسال کلید بخورد که به علت آماده نشدن کاخ موزه سردار و مسائل دیگر کار به آبان افتاد.

وی بیان داشت: در فراخوان انتخاب بازیگر از هنرمندان محلی حدود ۴۰۰ نفر ثبت نام کردند که از بین آنان ۱۵۰ نفر انتخاب شدند. تهیه‌کننده این کار سیمای مرکز آذربایجان غربی است و سازمان منطقه آزاد ماکو، شورا و شهرداری، سپاه، نیروی انتظامی و مرزبانی در تولید همکاری می‌کنند.

کارگردان مستند اقبال السلطنه با بیان اینکه در این فیلم از آثار تاریخی از جمله کاخ سردار، آداب و رسوم، پوشش سنتی و جلوه ها و طبيعت بكر منطقه آزاد ماکو به خوبي استفاده شده است ادامه داد: پژوهشگر این مستند دکتر علی صمدی است و وحید معجنی مدیر تصویربرداری، مریم رخام طرح گریم، مختار سلمانی عکاس صحنه، یاسین شیرعلیزاده تصویربردار هوایی، رضا لطفی مدیر تولید، بهروز نوزاد مدیر تدارکات، طاهره ابوعلیزاده طراح لباس و محمد سلیمانی طراح صحنه آن هستند. شمیل شیرعلیزاده، حمید قاسمی، پیمان جلیل‌زاده، حجت پام، یاسین شیرعلیزاده و زینب خلیل‌زاده هم در این مستند داستانی بازی می‌کنند.

وی توانمندي و تعهد هنرمندان هنرمند و پرتلاش را براي ساخت آثار فاخر و ماندگار مطلوب بيان كرد و گفت: استقبال خوب مردم منطقه بطوری که هر آنچه از نظر امکانات و ابزار در توان داشتند در طبق اخلاص نهادند که جا دارد مراتب سپاس خود را از این مردم فرهنگ دوست ابراز دارم.

وی ضمن تقدیر از همراهی مسئولان محترم در ساخت این فیلم اظهار داشت: اين فيلم مستند با توجه به فرهنگ بومي منطقه داراي اهميت خاصي است و مي تواند معرف تاریخ زندگی سردار ماکو، آداب و رسوم منطقه و ارزش هاي ظلم ستیزی آن زمان باشد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو در اين تله فيلم جمعي از هنرمندان بومي و محلي منطقه آزاد ماکو حدود ۱۵۰ نفر به ايفاي نقش مي پردازند.

 

بخشی از پشت صحنه ساخت فیلم مستند

f602f37f-be43-44d5-aa19-c31afb18f115
play-rounded-fill
پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین