پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

پایان تصویربرداری مستند ” اقبال السلطنه” در ماکو

 تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان مستند “اقبال‌السلطنه” گفت: فیلمبرداری این مستند، در یک قسمت ۴۵ دقیقه ای به اتمام رسیده و مراحل تدوین آن آغاز شده است.

احد عبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تصویربرداری این مستند از ۲۱ آبان در شهر ماکو آغاز شده بود و پس از ۱۴ جلسه به اتمام رسید و تدوین آن بلافاصله انجام می شود.

وی افزود: هدف اصلی از ساخت مستند اقبال‌السلطنه در کنار معرفی آثار و بناهای تاریخی آن دوران، پرداخت مستقیم بر این شخصیت تاثیرگذار در منطقه و کشور است و فراز و فرودهای زندگی سیاسی و اجتماعی او را به تصویر می‌کشد.

تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان مستند “اقبال‌السلطنه” اضافه کرد: تمامی صحنه های این مستند در شهرستان ماکو تصویربرداری شده است.

وی اظهار داشت: مستند اقبال‌السلطنه تهیه شده در سیمای مرکز آذربایجان‌غربی بوده و ارگانهای مختلف به خصوص سازمان منطقه آزاد ماکو، اداره کل میراث فرهنگی استان و شهرستان ماکو، شهرداری و شورای این شهر نیز در ساخت این مستند همراهی کرده اند.

عبادی با اشاره به اینکه پژوهشگر این مستند، دکتر “علی صمدی” است، گفت: وحید معجنی به عنوان مدیر تصویربرداری، مریم رخام به عنوان طراح گریم، رضا لطفی به عنوان مدیر تولید، طاهره ابوعلیزاده به عنوان طراح لباس، منشی صحنه به عنوان منشی صحنه، سعید قنبر زاده به عنوان تدوینگر و محمد سلیمانی به عنوان طراح صحنه با تیم تولید فیلم همراهی کردند.

وی ادامه داد: همچنین جلوه‌های ویژه میدانی بر عهده عظیم محمدی، تصویربردار پلان‌های هوایی یاسین شیرعلیزاده، عکاس صحنه مختار سلمانی، گریمور مرد برعهده فریبرز خضر نژاد و مدیر تدارکات بر عهده بهروز نوزاد بود.

کارگردان این مستند افزود: همچنین بازیگرانی مانند امیر بیماری، زینب خلیل‌زاده، پیمان جلیل زاده، حجت پام، شمیل شیرعلیزاده، حمید قاسمی، نوید محمدزاده، ایرج باقری، یاسین شیرعلیزاده و اسلام رندی در این مستند نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی بیان کرد: این فیلم پس از تدوین و پس از پخش از سیمای مرکز آذربایجان‌غربی، از شبکه‌های ملی نیز پخش خواهد شد.

مرتضی‌قلی‌خان اقبال‌السلطنه بیات ماکویی در سال ۱۲۴۳ در ماکو متولد شد؛ او فرزند تیمورخان اقبال‌السلطنه، حکمران ماکو، سرحددار ایران و رییس ایل بیات‌های ماکو بود که در اواخر صفویه از ناحیه عراق و چخور سعد به ماکو کوچانده شده و به محافظت مرز ماکو مشغول بودند.

 این طایفه از همان هنگام بر تحکیم موقعیت خود اقدام کردند تا این که توانستند در اواسط سلطنت قاجار به قدرت مسلط ناحیه شمال غرب کشور تبدیل شوند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین