پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو در راه اندازی بخش ICU بیمارستان شهدای شوط

در دیداراعضای مجمع خیرین سلامت شهرستان شوط با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، محمدرضا عبدالرحیمی از مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو در راه اندازی بخش ICU بیمارستان شهدای شهرستان شوط خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو جلسه مجمع خیران سلامت شهرستان شوط با حضور مدیران سازمان منطقه آزاد و اعضای مجمع خیران سلامت شهرستان در سالن کنفرانس سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

در این جلسه گزارشی از اقدامات مجمع خیران و کمک های خیران عرصه سلامت جهت تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان شوط ارائه شد که بر این اساس تاکنون خیران شهرستان شوط بالغ بر 30 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی سرمایه ای و لوازم مصرفی جهت تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی خریداری و اهدا کرده اند.

از جمله اقدامات صورت گرفته توسط خیران عرصه سلامت شهرستان شوط می توان به خرید دستگاه سونوگرافی، دستگاه رادیولوژی دیجیتال و سه دستگاه ونتیلاتور اشاره نمود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه گفت: در عرصه سلامت، سازمان منطقه آزاد ماکو از محل صرفه جویی در هزینه های جاری سازمان اقدامات مهمی در در راستای تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی و ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی منطقه اتخاذ کرده است.

محمدرضا عبدالرحیمی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد ماکو از ابتدا تا کنون بالغ بر 5/5 میلیارد ریال جهت تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان شوط هزینه کرده بیان داشت: در سال جاری نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت مراقبت از بیماران بدحال و دارای علایم تنفسی 13 عدد کپسول اکسیژن طبی برای مرکز درمانی بیمارستان شهدای شوط خریداری شد.

شایان ذکر است: بنا به پیشنهاد اعضای مجمع در خصوص ضرورت راه اندازی بخش ICU بیمارستان شهدای شوط، مدیر عامل سازمان در خصوص مشارکت این سازمان در تجهیز و راه اندازی بخش تخصصی مراقبت های ویژه ICU در بیمارستان شهدا موافقت کرد.

با توجه به اینکه بخشی از تجهیزات مورد نیاز جهت راه اندازی بخش ای سی یو توسط دانشگاه علوم پزشکی و خیرین سلامت شهرستان تامین شده است لذا با کمک مالی سازمان در این امر مهم سایر امکانات مورد نیاز بخش ای سی یو تکمیل خواهد شد.

با راه اندازی بخش فوق امکان مراقبت از بیماران حاد تنفسی در مرکز درمانی شهرستان شوط فراهم خواهد گردید واعزام بیماران به شهرستان های همجوار کاهش خواهد یافت.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها غیرفعالند.

تازه ترین عناوین