پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

رشد ۲۶۵ درصدی تعداد واحدهای صنعتی و معدنی منطقه آزاد ماکو نسبت به سال ۹۲

مدیرتسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو از رشد ۲۶۵ درصدی تعداد واحدهای صنعتی و معدنی منطقه آزاد ماکو از ابتدای شکل گیری منطقه ازاد ماکو خبرداد.

آرش یوسف زاده در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو افزود: تعداد واحدهای صنعتی و معدنی در سال ۹۲ در این منطقه ۳۵ واحد بود که در سال جاری و به برکت منطقه آزاد  به ۱۲۸ واحد رسیده است.

وی از اشتغال‌زایی برای پنج هزار نفر در بخش صنعت و معدن از ابتدای شکل‌گیری این منطقه خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای شکل‌گیری منطقه آزاد ماکو، اشتغال‌زایی ایجاد شده در بخش صنعت و معدن ماکو به بیش از پنج هزار نفر و سرمایه‌گذاری داخلی بالغ بر ۲۱ هزار میلیارد ریال و سرمایه گذاری خارجی به ۱۲۶میلیون دلار رسیده به طوری که سهم سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تقریبا پایاپای بوده است.

آرش یوسف زاده گفت: آماده سازی و تکمیل زیرساخت های نواحی صنعتی 1 و 2 در سال جهش تولید در حال انجام است و مشکلات واحدهای تولیدی احصا و برای رفع آنها تلاش می شود.

مدیر تسهیل، تولید و صنایع سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به تحقق شعار سال جهش تولید در این منطقه گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۵۰ فقره پروانه ساخت برای احداث واحد تولیدی در شهرک صنعتی صنایع سبک این منطقه صادر شده است.

آرش یوسف زاده اظهار داشت: از این تعداد ۳۷ فقره در حال اجرای طرح و عملیات احداث بوده و پیش بینی می شود با بهره برداری کامل از این واحدهای تولیدی چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با اشتغالزایی بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر محقق شود.

وی با بیان اینکه فاز نخست این شهرک در پایان سال گذشته به اتمام رسید، افزود: در حال حاضر هشت واحد تولیدی با اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر با حجم سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال در حال فعالیت است.

مدیر تسهیل، تولید و صنایع سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: با همّت سرمایه گذاران و حمایت‌های سازمان تا پایان سال جاری تعداد واحدهای صنعتی فعال در اثن شهرک به ۱۲ واحد تولیدی افزایش پیدا می کند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین