پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

عزم جدی سازمان منطقه آزاد ماکو برای برچیدن مدارس کانکسی در منطقه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از پیشرانی این منطقه در توسعه و رفع مشکلات در حوزه آموزش و پرورش خبرداد و گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو گام جدی برای حذف و جایگزینی کلیه مدارس کانکسی روستاهای منطقه برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، محمدرضا عبدالرحیمی در جلسه هماهنگی برای احداث مدارس جدید و جایگزینی با مدارس کانکسی در منطقه که با حضور مدیرکل نوسازی مدارس استان، فرمانداران و روسای آموزش و پرورش شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت افزود: همانطوری که مستحضرید طی نامه ای به وزیر آموزش و پرورش، برای مشارکت در تامین مالی ۵۰ درصدی به منظور حذف مدارس کانکسی منطقه و احداث مدارس جدید اعلام آمادگی نموده ایم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۸ روستاهای منطقه آزاد ماکو نیازمند جایگزینی مدارس کانکسی با مدرسه جدید هستند افزود: از ین تعداد ۱۵ روستا در شهرستان ماکو، ۶ روستا در شهرستان شوط و ۷ روستا در شهرستان پلدشت نیازمند احداث مدارس جدید هستند.

عبدالرحیمی با اشاره به اهمیت ایجاد فضای آموزشی مطلوب برای آموزش و تربیت دانش آموزان اظهارداشت: تا زمانیکه منطقه آزاد از تمام زیرساخت های حداقلی و استاندارد برخوردار نباشد نمی تواند میزبان خوبی برای سرمایه گذاران باشد.

وی از تلاش مدیران این سازمان برای توسعه زیربنایی منطقه و رسید به حداقل استانداردها خبرداد و گفت:‌ با وجود محدودیت درآمدی و منابع، پروژه های اولویت دار برای توسعه زیربنایی منطقه تعریف و توسعه، بهسازي و استانداردسازي فضاهای آموزشي منطقه طي سال هاي اخير شروع شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:این سازمان آمادگی خود را براي همکاري مشترک و عملياتي سازي برنام هاي مشاركتي براي حذف مدارس كانکسي منطقه در یک بازه زماني دو ساله و تامين پنجاه درصدي هزینه هاي احداث مدارس جایگزین اعلام نموده است و در سال جاری نیز سه مدرسه از جمله مدارس یولاگلدی، قیرکندی و آداغان با هزینه سازمان در حال احداث بوده که سال آینده به بهره برداری می‌رسد. .

سپیده طیب قاسمی مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان غربی نیز گفت: اقدام منطقه آزاد ماکو برای حذف مداری کانکسی باعث افتخار است و این منطقه اولین منطقه آزادی است که برای برچیدن کلاس های کانکسی پیش قدم شده است که می تواند الگویی موفق و برجسته برای تمام مناطق آزاد معرفی شود .

وی تامین فضای آموزش مناسب راحق دانش آموزان در جمهوری اسلامی دانست و افزود: هم اکنون ۴۱۹ کلاس کانکسی در آذربایجان غربی وجود دارد که تلاش می شود با اولویت جمعی دانش آموزی جمع آوری و نسبت به احداث مدرسه جدید اقدام شود.

قاسمی بیان داشت : دولت به منظور ایجاد انگیزه برای خیران، ۵۰ درصد هزینه ساخت مدارس را پرداخت می کند لذا هرخیر مدرسه سازی برای جمع آوری مدارس کانکسی پیش قدم شود دولت نیز همان میزان مشارکت خواهد نمود.

وی خاطرنشان ساخت: ۴۲۷ طرح مدرسه‌سازی با ۲ هزار و ۴۲۴ کلاس در این استان در حال احداث است. و ۶۰۰ کلاس درس تا پایان سال جاری آماده بهره برداری و تحویل به آموزش و پرورش است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین