پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

۲۰درصد مجوزهای فعالیت اقتصادی منطقه آزاد ماکو در صنعت لجستیک است

سرپرست مدیریت حمل و نقل و پایانه های سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ۲۰ درصد مجوزهای فعالیت اقتصادی منطقه آزاد ماکو در صنعت لجستیک است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، خیام اکبری با بیان اینکه علیرغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها و انتشار بیماری کرونا؛ بیست درصد از مجموع مجوزهای فعالیت اقتصادی صادره مربوط به فعالیت های حمل و نقل و بازرگانی و حوزه لجستیک است گفت: با توجه به اینکه مجوز فعالیت صادره از مناطق آزاد مبنای برخورداری از مزایای قانونی مناطق است بنابراین مجوزها تسهیل گر فعالیت های اقتصادی هستند و موجب بهبود فضای کسب و کار و حتی توسعه رقابت شده اند چرا که معافیت ها و مزایای قانونی، هزینه خدمات را کاهش داده و رقابت پذیری فعالیت این منطقه را نسبت به سایر نقاط کشور افزایش داده است .

وی گفت: منطقه آزاد ماکو موقعیت بسیار مناسبی از نظر جغرافیایی داشته و مهمترین مرز زمینی ایران ( بازرگان)  و مرز پلدشت با نخجوان در آن واقع شده است که مرز بازرگان دروازه ایران به اروپا محسوب می شود که رقیب کانال سوئز در خشکی می باشد و استعداد فراوانی برای تبدیل شدن به هاب توزیع کالا در منطقه را دارد .

مدیر حمل و نقل و پایانه های سازمان منطقه آزاد ماکو در تشریح پتانسیل های لجستیکی این منطقه بیان داشت: مرکز لجستیک شماره یک بازرگان با انبارهای سر بسته و هانگار و با بالاترین استانداردها احداث شده  و در حال ارائه خدمات به فعالین اقتصادی می باشد که این مجموعه در نقاط مرزی کشور کم نظیر می باشد .

فرودگاه ماکو نیز احداث و به بهره برداری رسیده و مجوز پرواز خارجی نیز اخذ نموده است . بدیهی است که تکمیل  و توسعه زیر ساخت ها ی موجود و احداث راه آهن ، راه اندازی کارگو هوایی ، توسعه کمی و کیفی گمرک و پایانه های صادراتی و احداث آزاد راه تبریز – بازرگان از دیگر ملزومات این هاب می باشد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین