مشاور رییس جمهور عنوان کرد:

استمرار در امر اطلاع رسانی و شفافیت محتوا باعث اعتماد مخاطب می شود

مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یکپارچگی، هماهنگی و صداقت در ارائه موضوعات بر اساس نياز مخاطب و با هدف مشخص را از وظایف روابط عمومی ها برشمرد.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک امروز سه شنبه (۹ دی ماه) در نشست شورای روابط عمومی های دبیرخانه و سازمان های مناطق آزاد کشور، توجه به موضوع «خبر» و «اطلاع رسانی» را مهم و ضروری دانست و گفت: در اطلاع رساني و انتشار محتواي خبری، روايت صحيح از دستاوردها برای ما مهم است. در بحث خبر وها، بیش از هر چیز شناخت فضای مخاطبین بسیار حائز اهمیت است.

او با اشاره به اینکه روابط عمومی ها باید شناخت کاملی از فضای مخاطبین و فضای اجتماعی داشته باشند افزود: مدیران روابط عمومی باید نسبت به مسائل روانشناسی، سیاسی، اقتصادی، خبری و … شناخت داشته باشند تا بتوانند تصمیم درستی در نحوه مناسب انتشار اخبار اتخاذ كنند.

مشاور رییس جمهور با انتقاد از انتقال حجم وسيع از اطلاعات به مخاطبان اظهار داشت: ذهن مخاطب با دریافت حجم بالای اطلاعات دچار مسئله و ابهام می شود. مدیران روابط عمومی با تدبیر به موقع می توانند موضوع خبری را کوتاه و به صورت مستمر تکرار کنند تا در ذهن مخاطب تاثیر گذار باشد.

مرتضی بانک ادامه داد: انتشار موضوعات حجیم و گسترده، خبر را به آگهی های تبلیغاتی تبدیل می کند که این شکل اطلاع رسانی متناسب با عملکرد روابط عمومی ها نیست. البته پرداختن به این موضوعات، هرکدام در زمان خودش اثرگذار خواهد بود.

او با اشاره به اینکه ایجاد شفافیت برای مردم یکی از وظایف اصلی برای متولیان امر اطلاع رسانی است گفت: البته شفافیت اثرات جانبي هم دارد که باید آن را بپذیریم و به درستی مدیریت کنیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، دریافت اطلاعات و اطلاع رسانی به موقع را به عنوان کار مهم روابط عمومی ها برشمرد و افزود: این کار در روند فعالیت ها و تصمیم گيري هاي مربوط به مناطق موثر است.

او سازماندهی را از دیگر وظایف روابط عمومی ها دانست و افزود: یکپارچگی، هماهنگی و صداقت در ارائه موضوعات بر اساس نياز مخاطب و با هدف مشخص را از وظایف روابط عمومی ها برشمرد. که باید به صورت پیوسته و در چارچوب برنامه کلان سازمان توسط تمامی روابط عمومی ها انجام شود.

 

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اظهار داشت: باید به دستاوردهای واقعی سازمان ها توجه شود. برای مخاطبان ما در مناطق پرداختن به موضوعاتی مثل ميزان اشتغال زايي، تولید و صادرات که ملموس باشد جذابیت دار و همچنين استمرار موضوعات برای تکمیل کار و دور نشدن از ذهن مخاطب موثر است.

گفتنی است؛ نشست شورای روابط عمومی سازمان های مناطق آزاد با حضور مدیران روابط عمومی سازمان های مناطق و اعضای شورای اطلاع رسانی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در محل دبیرخانه برگزار شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.